Літаки олігархів рф продовжують літати через ЄС, незважаючи на санкції, — Die Welt
Як з’ясували журналісти, з моменту запровадження обмежень у повітряному просторі Євросоюзу було зафіксовано близько 30 польотів приватних російських літаків та гелікоптерів.
Літаки російських олігархів та бізнесменів продовжують літати через повітряний простір Євросоюзу, попри заяву президента Єврокомісії Урсули фон дер Ляйєн про закриття неба для джетів із рф. Як повідомляє Die Welt, з моменту введення санкцій проти російських олігархів було виявлено близько 30 польотів приватних літаків і вертольотів через повітряний простір Європи.
Видання пише, що обмеження на польоти працюють лише частково, оскільки влада іноді не може отримати доступу до інформації про те, кому саме належить літак.
Дані про ці рейси знаходяться у відкритому доступі на сайтах з відстеження польотів. Існують достовірні докази того, що літаки належать російським бізнесменам або контролюються ними, йдеться у статті.
Наприклад, у середині березня британською владою було затримано літак Cessna, зареєстрований як G-LATO, який вісім разів перетинав повітряний простір ЄС. Департамент транспорту в Лондоні приписує Cessna російському нафтовому мільярдеру Євгену Швідлеру.
Також йдеться про те, що 28 лютого, наступного дня після введення заборони, о 18:20 з аеропорту Мюнхена вилетів Airbus, який, згідно зі списком санкцій США, приписується олігарху Алішеру Усманову. Літак безперешкодно попрямував до Ташкента, проте ніхто з представників авіаційної влади Німеччини не взяв за це відповідальності.
Маршрути польотів передбачуваних російських літаків з 28 лютого
На запит Федеральне авіаційне управління звернулося до місцевого управління повітряним рухом. Авіаційне агентство Південної Баварії вважало за відповідальний уряд Верхньої Баварії. Там пояснили, що інформацію про рейс може надати лише Федеральне міністерство транспорту. Проте міністерство повернуло питання до Федерального авіаційного управління. Сьогодні міністерство заперечує, що було допущено будь-які помилки.
“Застосовувати санкції проти бізнес-джетів і гелікоптерів, зареєстрованих за межами росії і що належать неросійським компаніям, іноді складніше через непрозорість власності”, — цитує газета слова одного з європейських чиновників, який зазначив, що навіть такі літаки вилучалися з обігу в міру накопичення. доказів.
Він також додав, що часто складно визначити справжнього власника через використання підставних компаній та офшорні реєстрації.
Одним із таких прикладів є літак Bombardier із реєстрацією T7-7AA. Літак зареєстрований у Сан-Марино та керується швейцарською компанією. За повідомленнями, він належить російському бізнесменові Альберту Авдоляну. Проте, літак зміг вилетіти з Ніцци до Стамбула 2 березня.
У висновку йдеться, що британська влада проводить більш ретельне розслідування, ніж їхні колеги з ЄС, і частіше вживають заходів проти літаків, які можуть бути пов’язані з росією. 1 квітня в лондонському аеропорту Лутон був затриманий літак Gulfstream G550, що прямував з Дубая. Як виявилося, ним користувався Євген Пригожин, якого підозрюють у зв’язках з Путіним та фінансуванні ПВК “Вагнер”‘. Після чотирьох тижнів було встановлено, що машина офіційно належить компанії, яка базується на Об’єднаних Арабських Еміратах. Тільки після цього літакові дозволили знову злетіти.