Maersk побудує в морі мережу зарядних станцій для електричних вантажних суден
Maersk Supply Service, підрозділ данського гіганта морських перевезень, сформувало підприємство Stillstorm, завданням якого стане створення в морі інфраструктури з зарядки електричних вантажних суден. Передбачається, що це будуть спеціальні зарядки буї. Вони будуть розташовані в вузлових портах і у відкритому морі й сприятимуть скороченню викидів СО2.
Можливість поповнити запас енергії критично важлива для декарбонізації індустрії морських перевезень, оскільки дозволяє власникам суден замінити викопне паливо на електроенергію. За минулий рік, за даними аналітиків Simpson, Spence & Young, забруднення з вини сектора міжнародних морських вантажоперевезень зросло на 5%.
За словами представника Maersk Supply Service Кластерера Тофта, мета програми – за п’ять років з початку експлуатації скоротити емісію вуглекислого газу на 5,5 млн тонн.
Stillstrom та найбільша енергетична компанія Данії Ørsted покажуть першу повномасштабну морську станцію зарядки суден у роботі в третьому кварталі 2022. Розташована вона буде біля морських вітрогенераторів, що належать Ørsted. Електричний буй Stillstrom за ніч поповнить запас енергії ремонтному судну, пише Electrek.
Компанія Ørsted відповідатиме за інтеграцію зарядного бую в енергомережу. Крім того, вона поділиться інженерною документацією з інтеграції таких буїв з вітровими електростанціями, щоб прискорити процес переходу морських суден на чисту енергію.
У наступному році Maersk зобов’язалася спустити на воду перше вуглецево-нейтральне судно. Корабель буде працювати на біометанолі або іншому біопаливі, але все ж зможе використовувати стандартний мазут, якщо це буде необхідно. Мета Maersk – знизити власні викиди вуглецю на 60% до кінця десятиліття і досягти нульових викидів до 2050 року.