Маск написав співробітникам SpaceX про можливе банкрутство компанії
У мотивуючому листі, розісланому співробітникам SpaceX і яке потрапило у руки журналістів Space Explored, Ілон Маск посилається на «кризу» виробництва двигуна Raptor для надважкої ракети Starship і попереджає, що компанія може опинитися перед обличчям «реального ризику банкрутства». Єдиний спосіб цього уникнути – домогтися того, щоб з наступного року Starship здійснював регулярні польоти кожні два тижні.
Космічна компанія SpaceX активно веде розробку ракети нового покоління Starship, на якій, за планом Маска, перші колоністи вирушать заселяти Марс, а до цього на ній висадяться на Місяць американські астронавти. Але перш ніж Starship зможе доставити людей хоч кудись, компанії потрібно розібратися з виробничими труднощами.
Одна з них пов’язана з двигунами закритого типу Raptor, як стало відомо виданню Space Explorer з листа Маска до співробітників компанії. Маск, відомий трудоголік і противник відпусток, планував відпочити на День подяки, але цьому перешкодили проблеми, які виникли.
«На жаль, криза виробництва „рапторів“ набагато серйозніша, ніж здавалося кілька тижнів тому. Як ми дізнались, розбираючи проблеми, які виникнули після відходу колишнього керівництва, труднощі значніші, ніж нам повідомляли. Немає ніякого способу підсолодити пігулку, – пише Маск. — Я збирався відпочити на цих вихідних, вперше за довгий час, але натомість я буду на лінії «рапторів» весь вечір і протягом всіх вихідних».
Керівник, який залишив свою посаду, — це Вілл Хетслі, колишній старший віцепрезидент з двигунів. Як пише CNBC, він пішов з компанії через відсутність прогресу у виробництві. До того ж звільнилися віце-президент із запусків Лі Розен і старший директор Рік Лім. Тепер виробництвом двигунів керує Джейкоб Макензі, давній співробітник SpaceX.
Далі в листі Маск просить усіх, хто в стані кинути сім’ї на святах, повернутися в Бока-Чика і допомогти компанії вибратися з цієї «катастрофи». «Якщо ми не зможемо виготовити досить надійні „раптори“, для SpaceX це означатиме неможливість польоту Starlink Satellite V2 [друге покоління супутників для роздачі інтернету]. Супутники Satellite V1, самі по собі, фінансово слабкі, на відміну від V2 », – зізнається глава компанії.
Нові супутники більші, ніж ті, які SpaceX запускала раніше, і у ракет Falcon немає достатньо об’ємного трюму і можливостей, необхідних для виведення V2 на орбіту. При цьому лише на терміналах Starlink компанія втрачала спочатку майже по $1000. З того часу їй вдалося знизити собівартість обладнання, але вони все ще збиткові. З іншого боку, база користувачів сервісом досягла вже 140 тисяч.
У завершенні Маск малює зовсім похмуру картину можливого майбутнього: «Перед нами постає реальна небезпека банкрутства, якщо ми не зможемо добитися запусків Starship принаймні раз на два тижні».
Нещодавно Маск, виступаючи на засіданні Ради з космічних досліджень, заявив, що перший орбітальний політ Starship відбудеться не раніше січня 2022 року. Щоправда, на цьому затримки повинні закінчитися – протягом наступного року Маск пообіцяв не менше 12 запусків Starship.