Масовий перехід на електромобілі в Європі вимагатиме 80 млрд євро на розвиток мережі зарядних станцій
Окремі країни Європи вже до кінця цього десятиліття прагнуть відмовитися від продажів нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, а Норвегія готова зробити це вже у 2025 році. Експерти попереджають, що стрімке зростання парку електромобілів зажадає серйозних витрат на розвиток мережі зарядних станцій. Витрати в масштабах Європи можуть скласти 80 млрд євро.
Таким прогнозом зі сторінок Reuters ділиться асоціація Eurelectric, учасникам якої й належить займатися створенням мережі зарядних станцій. Щоб знизити викиди вуглекислого газу на 55% в порівнянні з 1990 роком, до 2030 року на дороги Європи необхідно вивести не менше 30 млн транспортних засобів з нульовим рівнем викиду. До кінця 2019 року на дорогах Європи налічувалося не більше 615 тисяч таких машин, вони могли заряджатися на 250 тисячах громадських станцій. Щоб не відставати від запропонованих темпів електрифікації автопарку, необхідно до кінця десятиліття збільшити кількість зарядних станцій в Європі до 3 млн штук.
На подібну експансію піде не менше 20 млрд євро, якщо говорити про зарядні станції громадського користування, а також близько 60 млрд євро на зарядні станції для індивідуальних потреб. Муніципальні та корпоративні автопарки Європи до кінця десятиліття мають експлуатувати близько 10,5 млн електромобілів. Зараз на 63 млн транспортних засобів в регіоні припадає лише 420 тисяч електромобілів муніципального або корпоративного використання.
До кінця року європейська влада повинна прийняти нові правила, що обмежують рівень викидів вуглекислого газу продаваними на території регіону новими транспортними засобами. На думку експертів, це повинно стати додатковим стимулом для прискорення переходу на екологічно чисті види транспорту.