Mercedes-Benz першою в світі сертифікувала автопілот 3-го рівня
Минулого тижня компанія Mercedes-Benz стала першим автовиробником, який отримав дозвіл від регулятора на використання системи автономного управління третього рівня. Так званий Drive Pilot, який дозволяє рухатися в щільному потоці зі швидкістю до 60 км/год по нанесеним на карту трасах, дебютує в наступного року в нових седанах класу S та EQS.
Федеральне міністерство транспорту Німеччини переконалося, що система Drive Pilot безпечна і видала Mercedes-Benz дозвіл на її використання, починаючи з першого півріччя 2022 року. Цей крок відкриває для компанії можливість отримати дозвіл в інших країнах Євросоюзу, а також в Кореї, Японії, Австралії та Великобританії, пише Ars Technica.
У минулому компанія вже впроваджувала різні системи допомоги водієві – адаптивний круїз-контроль, попередження про схід зі смуги – але все це обмежувалося другим рівнем автономності, тобто, за класифікацією Асоціації автоінженерів SAE, машина може набирати швидкість, сповільнюватися та зупинятися, здійснювати повороти, но водій зобов’язаний не відволікатися від дороги й тримати руки на кермі.
Новий Drive Pilot має справжню автономність. Система складається з радару, лідара, камер, мікрофонів для розпізнавання спецсигналів, датчика вологості, а також з високоточної супутникової навігаційної системи, яка визначає положення автомобіля на карті. У включеному стані автопілот здатний реагувати на несподівані ситуації на дорозі й здійснювати необхідні маневри. У водія з’являється можливість відволіктися, не ризикуючи потрапити в ДТП.
Тим не менш, не слід забувати, що Drive Pilot функціонує тільки на заздалегідь розміченій і нанесеній на карту дорозі, при цьому швидкість роботи системи обмежується поки що 60 км/год. Тобто на швидкісних трасах скористатися нею буде не можна.
Оновлений автопілот 2-го рівня презентувала восени General Motors. Система отримала назву Ultra Cruise та керує автомобілем за допомогою камер, радарів і лідарів. Компанія стверджує, що автопілот дозволяє їздити без рук майже скрізь – він знає, що робити в 95% дорожніх ситуацій.