Китайський стартап отримав $500 млн на запуск автономних роботаксі у 2024 році
Китайський стартап Momenta залучив $500 млн. фінансування від провідних автовиробників та ІТ-компаній, включаючи SAIC, Toyota та Bosch. За словами керівника з розвитку бізнесу Сунь Хуана, інвестиції стануть відправною точкою для міжнародної експансії Momenta та дозволять розширити випробування повністю автономних автомобілів в Китаї. Мета стартапу — створити прибутковий сервіс роботаксі без водіїв-операторів вже у 2024 році.
Momenta розробляє повний набір технологій для автопілота з четвертим та п’ятим рівнями автономності. Бізнес-модель стартапу помітно відрізняється від конкурентів — Momenta називає її «двосторонньою». Замість того, щоб розробляти з нуля свою електричну платформу для автомобілів, розробник поставляє свої системи — програмне та апаратне забезпечення — автовиробникам-партнерам, а також паралельно інвестує в уже перевірені технології. За словами представників Momenta, краудсорсинговий підхід укупі з відмовою від власного автопарку економить мільярди доларів та прискорює розгортання робочих рішень, повідомляє Techcrunch.
Більш того, шляхом прямого співробітництва з автомобільними компаніями, Momenta швидше удосконалює свої технології — чим більше в автопілота даних, тим точніше й ефективніше стає обчислювальна система безпілотного автомобіля. Наприклад, торік Toyota та Momenta спільно розробили картографічну платформу для китайського регіону — зараз тисячі автомобілів Toyota збирають дані про дороги Китаю «з точністю до сантиметрів», розвиваючи можливості автопілота.
Momenta також виділяється серед конкурентів «індивідуалізацією автопілота». У компанії вважають, що деякі автолюбителі досі віддають перевагу ручному управлінню через стандартну модель поведінки автопілота. З цієї причини Momenta працює над більш агресивним автопілотом, який буде дотримуватися правил дорожнього руху, але відрізнятися більш спортивним стилем водіння.
«Деякі водії хочуть, щоб автомобіль з автономним управлінням був більш агресивним, тому ми також вивчаємо систему, яка вчиться на індивідуальному стилі. Звичайно, за умови, що машина дотримується правил дорожнього руху», — пояснив інженер відділу досліджень та розробок Momenta Цзян Юньфей.
Зараз Momenta тестує автономні автомобілі в Пекіні та місті Сучжоу на сході Китаю, а також працює в дослідницькому центрі в німецькому Штутгарті. У наступному році стартап запустить свій перший комерційний сервіс роботаксі з підстраховкою у вигляді водіїв, а у 2024 році створить прибутковий сервіс, в роботі якого людина не братиме участі.
Крім SAIC, Toyota та Bosch, в інвестиційному раунді брали участь компанії Daimler AG, Temasek, Yunfeng Capital та Tencent. Шляхом залучених коштів Momenta планує розширити штат і запустити ряд нових проєктів за межами Китаю, щоб прискорити збір даних для навчання своїх алгоритмів.
«Автомобільна промисловість повинна створювати нові переваги перед маркетингом Tesla, тому вони й приділяють більше уваги автономному водінню. Електрифікації вже недостатньо, щоб відрізнити одну марку преміум-автомобілів від іншої, тому що двигуни та батареї, які вони використовують, стали дуже схожі. Ключовою відмінністю зараз стає інтелект», — заявив TechCrunch засновник та генеральний директор Momenta Цао Сюйдун.