На WarnerMedia подали до суду через гібридний реліз фільму «Матриця: Воскресіння»
Компанія Village Roadshow Films, яка спільно з Warner Bros. продюсувала «Матрицю: Воскресіння», подала до суду на WarnerMedia за випуск фільму на стрімінговому сервісі HBO Max в той же день, коли він дебютував у кінотеатрах.
В позові стверджується, що WarnerMedia «прискорила» випуск фільму «Матриця: Воскресіння» (рецензія) з 2022 по 2021 рік, щоб фільм міг дебютувати в рамках внутрішньої ініціативи, відомої як Project Popcorn. Ця модель виходу фільмів віддає перевагу сервісам підписок, ігноруючи касові збори. І це лишає партнерів доходів, пов’язаних саме з касовими зборами.
В рамках своєї стратегії боротьби з пандемією у 2021 році WarnerMedia вирішила випустити всі свої фільми на онлайн сервісі HBO Max в день, коли вони починаються в кінотеатрах, у рамках своєї стратегії боротьби з пандемією. З 2022 року Warner Bros. повернулася до ексклюзивних зобов’язань початкового показу в кінотеатрах. Цей проєкт характеризує Project Popcorn як «таємний план WarnerMedia за істотним зниженням касових зборів та відповідних додаткових доходів», які Villiage Roadshow та інші партнери мають право отримувати. В обмін на доходи від касових зборів компанія отримує збільшення доходу від підписок у сервісі HBO Max.
Відзначається, що одночасний вихід фільму в кінотеатрах та стрімінгових сервісах приносить істотні збитки франшизі. Це відбувається як і в результаті зменшення касових зборів, так й через проблеми з піратством, через те, що фільм простіше скопіювати з такого сервісу. Village Roadshow підтверджує, що Warner Bros. знала про потенційний збиток і проблеми з піратством, але все одно вибрала шлях гібридного релізу фільму «Матриця: Воскресіння». Тим самим Warner Bros. завдала збитків не тільки доходам франшизи, но і її спадщині. При цьому фільм, який «повинен був стати неймовірно вартісним продовженням трилогії «Матриця», допоміг підняти вартість HBO Max і збільшити кількість підписників». В позові говориться, що немає ніяких сумнівів в тому, що «жахливі касові збори фільму «Матриця: Воскресіння» знижують цінність цієї франшизи, оскільки відсутність прибутковості фільму зазвичай не дозволяє студіям інвестувати у додаткові сиквели та похідні фільми у найближчому майбутньому».
Village Roadshow співпрацювала з Warner Bros. протягом десятиліття та спільно фінансувала 91 фільм, у тому рахунку «Джокер», франшизу «Океан» та фільми «Матриця». Компанія стверджує, що Warner Bros. тепер відштовхує їх і намагається вигнати, коли справа доходить до роботи над франшизами та отримання прибутків від них.
Своєю чергою Warner Bros. назвала судовий процес «несерйозною спробою Village Roadshow ухилитися від своїх договірних зобов’язань щодо участі в арбітражному розгляді, який ми розпочали проти них минулого тижня».
Зазначимо, це не перший скандал, спричинений одночасним виходом фільму в кінотеатрах та потокових сервісах. Влітку минулого року юристи Скарлетт Йоханссон подали судовий позов проти Disney через гібридний реліз «Чорної вдови». Після безлічі перенесень фільм випустили одночасно у кінотеатрах та на Disney+. Йоханссон звинуватила Disney у порушенні умов договору, який гарантував ексклюзивне вікно для кінотеатрального прокату, внаслідок чого сама вона втратила частину відсотків, оскільки її гонорар був прив’язаний до касових зборів картини, а не до продажу в «цифрі». Пізніше сторони залагодили конфлікт.