Німеччина заборонить виробництво та продаж машин з ДВЗ з 2030 року
Нова урядова коаліція Німеччини погодила законопроєкт про найрадикальніше розв’язання проблеми електрифікації транспорту серед країн ЄС — повну заборону на виробництво та продаж бензинових та дизельних автомобілів з 2030 року. У рамках нового закону уряд планує створити низку вигідних стимулів для автовиробників та їх клієнтів. Повна реалізація ініціативи передбачає, що до кінця десятиліття на дорогах Німеччини має бути не менше 15 млн. електрокарів. Це приблизно чверть від усього наявного на сьогодні автопарку.
У пакті, опублікованому урядом Німеччини, йдеться, що протягом восьми років на території країни буде повністю зупинено виробництво та продаж автомобілів з ДВЗ (двигун внутрішнього згоряння). На зміну їм прийдуть більш екологічні електрокари, які підтримуватимуться різноманітними субсидіями. План субсидування розроблятиметься поетапно, але деякі деталі відомі вже зараз.
Наприклад, споживачі отримають до $10,2 тис. на купівлю першого електромобіля, а уряд виділить виробникам додаткові кошти на будівництво «зарядної інфраструктури національного рівня».
У розмові з журналістами Bloomberg професор Університету прикладних наук Берліна Фолькер Квашнінг повідомив, що оголошеної мети можна буде досягти тільки в тому випадку, якщо машини з ДВЗ перестануть реєструватися до 2030 року. Оптимальним рішенням, на його думку, стане заборона на виробництво, купівлю та реєстрацію бензинового транспорту приблизно до 2028 року.
За даними агентства, зараз у Німеччині зареєстровано близько 570 тис. електромобілів. Це багато в порівнянні з деякими країнами Європи, однак для самої ФРН це лише 1% від загального автопарку країни. Щоб досягти бажаної мети, Німеччині потрібно збільшувати виробництво та продаж електрокарів на 33% на рік аж до кінця десятиліття. Чи можлива реалізація цього плану на практиці, поки не зрозуміло.
В уряді вважають, що за певних стимулів споживачі встигнуть перейти на «зелені машини», в той час, як галузеві експерти сумніваються в успіху законопроєкту.
«У коаліційній угоді немає особливого сенсу, коли йдеться про досягнення такого високого рівня продажів електромобілів на практиці. Споживачам знадобиться вагоміший привід для переходу»,— зазначив Джуліо Маттіолі, аналітик Технічного університету Дортмунда.
Якщо Німеччині все ж вдасться відмовитися від транспорту з ДВЗ, її графік електрифікації обійде одну з найамбіційніших ініціатив — план Європейського Союзу щодо заборони на бензинові автомобілі до 2035 року. При цьому абсолютним лідером у цьому питанні все ще буде Норвегія, жителі якої вже практично перестали купувати машини з традиційними двигунами. Зараз 14 з 15 найпопулярніших автомобілів в Норвегії поставляються на повністю електричній платформі.