Німецька компанія показала прототип шестимісного аеротаксі-автожиру (відео)
Компанія Fraundorfer Aeronautics показала автожир Tensor 600X на авіаційній виставці European Rotors в Кельні. Подана версія призначається для індивідуального користування, але компанія стверджує, що незабаром випустить і сертифікує шестимісне аеротаксі.
Автожири (вони ж гіроплани) – цікава проміжна ланка між літаками й вертольотами. Більшу частину підіймальної сили забезпечує великий опорний гвинт, але під час польоту він знаходиться в режимі авторотації, тобто, працює внаслідок набігаючого потоку повітря, і тим самим підтримує літальний апарат в повітрі. За горизонтальну швидкість відповідають окремі штовхаючі або тягнучі пропелери. Автожир не може злітати вертикально, через те, що для злету його основному гвинту потрібна горизонтальна швидкість. По суті, автожир лише виглядає як вертоліт, але принцип його дії такий же як у літаків, з єдиною відмінністю, що автожиру достатньо для польоту навіть невеликої горизонтальної швидкості. Недолік автожирів, мала вантажопідйомність.
Fraundorfer Aeronautics працює над технологією автожирів вже кілька років, розраховуючи одного разу вийти з неї за межі ринку авіалюбителів, пише New Atlas. Інженери компанії вважають, що сконструйований ними гвинт R01 виявиться досить потужним, щоб піднімати в повітря значно більший вантаж, ніж нинішня модель. Наприклад, місткий вантажний або шестимісний пасажирський літальний апарат, який буде готовий приблизно у 2025 році.
Таким чином, Tensor 600X, представлений на виставці в Кельні, одночасно виконує роль готового літального апарату для індивідуального користування і служить демонстраційним зразком майбутніх можливостей технології. У нинішньому вигляді його характеристики не вражають: двигун Rotax 915iS дозволяє злетіти з 90-метрової смуги при максимальній злітній вазі 600 кг. Для приземлення вистачить майданчика діаметром 20 м.
Мінімальна швидкість польоту – 50 км/год, крейсерська швидкість – до 200 км/год, максимальна висота – 3000 метрів. Запас ходу при 185 км/год – близько 600 км на авіаційному паливі або високооктановому бензині. Об’єм паливного бака не вказано.
Розробники Tensor стверджують, що конструкцію легко можна адаптувати до акумуляторної або водневої силової установки. Але і без цього апарат вдвічі ефективніший і значно тихіше вертольотів – саме те, що потрібно для польотів над містом.
Шведська компанія Jetson Aero активно продає свої одномісні електричні апарати вертикального зльоту. Модель One розганяється в повітрі до 102 км/год, а політ триває не більше 20 хвилин. Тим не менш, першу партію вже розпродано.