Німецький інженер “спроектував” найгірший автомобіль в історії

Hoffmann car називали монстром-вбивцею водіїв, прибульцем з фільмів жахів, п’яною каракатицею, найгіршим з найгірших… Втім, він донині на ходу, має офіційну реєстрацію, хоча у вересні святкуватиме 85-річчя з часу розробки.

Від задуму інженерного рішення та дизайну до реального втілення це творіння пройшло всього два роки. З 1949-го по 1951-й власник невеличкої німецької майстерні в Мюнхені Майкл Хоффман зробив легендарний триколісний Hoffmann car.

У фантазії механіку не відмовиш, на вигляд його творіння як справжнє чудовисько. Втім, з Хоффмана можна кепкувати, смітися, але йому не можна відмовити в польоті думки. Якщо бути справедливим, то механік випередив час на добре десятиліття. Але не в автомобілебудуванні. Рішення майстра з дизайном машини запозичили авіаконструктори, яким сподобалася така конфігурація для носової частини широкофюзеляжних пасажирських літаків.

Фронтальні зображення верхньої половини з вікнами й дахом кабіни автомобіля практично збігаються з формами верхньої лобової частини нинішніх авіалайнерів. Побачене на Hoffmann car авіаконструктори перенесли на кульмани, а потім зробили дослідний макет для аеротруби. Це було саме те, що шукали. От тільки у машині Хоффмана лобове скло асиметричне, а в літаках пропорції урівноважили.

Щодо автомобіля, то він і широчезний спереду й звужений позаду, та ще й короткий у довжину. Тому на ходу він більше нагадував “п’яного, який виходить з бару”. Такого хиткого й нестійкого у русі автомобіля історія не знає й понині.

По-перше, тут коротка трикутна конструкція для триколісного автомобіля. Вона має право на існування і зустрічається доволі часто. Але якщо авто має видовжену колісну базу, тоді воно доволі стійке в маневрах. А ось коротка триколісна база з широкою колісною парою хитка. Вона стабільна хіба що на швидкості пішохода.

Експерти вважають, що найбільша проблема Hoffmann полягає не стільки в дизайні, скільки в конструкції: ширина колії передньої колісної пари більша, ніж сама колісна база. Тому машина надзвичайно нестійка.

Додайте сюди ще й двигун мопеда на задньому рульовому колесі. Тут стоїть двотактний моторчик об’ємом 200 куб. см. Він має повітряне охолодження і потужністю в межах 6,5 к.с. Доповнює комплект тришвидкісна трансмісія з лінійною схемою перемикання та нейтральним положенням між задньою, першою та другою передачами.

Мопедної потужності достатньо, щоб тягнути 340-кілограмовий автомобіль на максимальній швидкості 45 км/год. Однак розвивати понад 20 км/год навіть по прямій не рекомендується – хитка триколісна машина, у якої ширина практично наздоганяє довжину, може просто завалитися на бік.

Підвіска така, що навіть на рівній дорозі трясти буде до цокоту в зубах. Автомобіль як не стійкий, так і незручний. Посадка в нього також проблемна. Заправити бак, що розміщений на підлозі, тут також складно: горловина на даху, а бензиновий патрубок тягнеться через салон позаду сидінь вниз, перекриваючи огляд через задні вікна.

Це чудо-юдо в єдиному примірнику вдалося знайти й відновити. Історія замовчує його шлях до США, але в триколісного монстра-вбивцю було відновлено у 1996 році та виставлено в музеї Lane Motor в Нашвіллі (Теннессі, США) завдяки старанням Готфрід Герхойзе. Він відповідав за його оновлення та зберіг його в якомога більшій оригінальності, в т. ч. його асиметричне лобове скло.

Час від часу автомобіль вивозять на автошоу, виставки. Але тест-драйв вже давно ніхто не проводить – машина старенька, навантажень не витримає. Востаннє їй дали прочухатися на коротких “покатушках” вісім років тому, відео якого (див. внизу) вдалося відшукати.

Після того нічого подібного не було. З огляду на похилий вік найгіршого з найгірших автомобілів світового автомобілебудування, ймовірно, таких випробувань вже не буде. Однак як статичний експонат музею цей автомобіль дає уяву людській фантазії й повертає до вдалих і не дуже вдалих сторінок історії автомобілебудування.

 

Джерело auto.24tv

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше