Новий тип акумуляторів забезпечить всепогодну роботу для електромобілів
Електромобілі (EV) набирають обертів, але побоювання з приводу їхньої роботи в екстремальних погодних умовах залишаються серйозною перешкодою. Заморозки й спека можуть різко скоротити запас ходу і сповільнити час зарядки, що відлякує потенційних покупців. Однак нове дослідження пропонує багатообіцяюче рішення: поліпшені електроліти для акумуляторів.
Команда під керівництвом професора Сюлін Фань з китайського Університету Чжецзян опублікувала в журналі Nature дослідження, в якому докладно описана нова формула електроліту, що дозволяє усунути ці обмеження. Їхня інновація зачіпає три найважливіші чинники:
Висока іонна провідність, що забезпечує ефективний потік заряджених частинок всередині батареї. Це дає змогу прискорити заряджання і розряджання.
Низька енергія сольватації. Це мінімізує енергію, необхідну для відділення іонів літію від молекул розчинника, що ще більше покращує провідність.
Низька температура плавлення дає змогу батареї ефективно працювати навіть за низьких температур, запобігаючи погіршенню характеристик.
Дослідники домоглися цього, використовуючи новий розчинник під назвою фторацетонітрил (FAN). Отримані результати свідчать про те, що електроліти на основі FAN дають змогу батареям досягти трифекту: високої щільності енергії, швидкого заряджання і ширшого діапазону робочих температур.