Panasonic назвала батареї Tesla 4680 ключем до створення доступних електромобілів
Ілон Маск (Elon Musk) вже підкреслював, що саме поява акумуляторних осередків типорозміру 4680 дозволить Tesla налагодити серійне виробництво тягачів Semi. Поки Tesla та Panasonic на двох різних підприємствах намагаються налагодити випуск малих партій таких батарей. Японський партнер Tesla стверджує, що осередки типорозміру 4680 зіграють важливу роль в підвищенні доступності електромобілів.
Більший (ніж інші) осередок типу 4680, що отримав своє позначення на честь двох габаритних розмірів, дозволяє зберігати більше електроенергії. Якщо зараз тягова батарея електромобіля містить від 4000 до 8000 осередків типу 18650 або 2170 (на фото вище), то з переходом на осередок 4680 їх кількість скоротиться до 500 штук. Менше потрібно сполучних провідників, що додатково знизить собівартість батареї. Осередки типорозміру 4680 повинні зіграти ключову роль в появі більш доступних електромобілів, як відзначають представники Panasonic в інтерв’ю Bloomberg.
Зараз Panasonic незалежно від Tesla намагається налагодити масове виробництво осередків 4680 на новій лінії в Японії. За словами представників компанії, новий типорозмір вимагає на два рівні вищої культури виробництва, ніж попередні. Більші осередки складніше охолоджувати, тому вони більше схильні до перегріву. По-друге, важливо виключити забруднення електроліту металевими частинками, які нерідко стають причиною короткого замикання та горіння, яке може розпочатися після цього.
На виробництві Panasonic віддає пріоритет якості та безпеці продукції, тому зараз компанія не готова випускати більше ніж 2,5 млрд осередків в рік. З іншого боку, саме бізнес з виробництва батарей для електромобілів стає для Panasonic запорукою успішної реструктуризації та відходу від традиційних сфер занять, які перестали приносити прибуток. Для подальшого нарощування обсягів виробництва акумуляторів типорозміру 4680, за словами представників компанії, потрібно лише вольове рішення керівництва.
Panasonic не збирається обмежувати себе співпрацею з Tesla, яке ведеться з 2010 року. У японській корпорації є спільне підприємство з Toyota, яке орієнтоване на випуск призматичних тягових батарей. Також Tesla готова приймати циліндричні осередки типорозміру 4680 від інших постачальників — відповідні наміри демонструвала південнокорейська компанія LG Energy Solution. Зараз головне завдання виробників полягає в переході від експериментів до фази серійного випуску акумуляторів нового типу. Ілон Маск теж визнає, що зробити це не так просто.