Panasonic пообіцяла випустити акумулятори без кобальту для Tesla через два-три роки
За даними японських ЗМІ, компанія Panasonic прагне разом з Tesla розробити акумулятори без кобальту. Готовий до масового виробництва новий продукт повинен з’явитися через два-три роки. Нові акумулятори обіцяють стати дешевше і значно знизити ціну на електромобілі. Фактично це призведе до появи «народного» електромобіля ціною близько $25 тис., що в середньому вдвічі дешевше сучасних моделей Tesla.
Про намір створити літієвий елемент без кобальту в електродах заявив глава відділу енергетичних технологій і виробництва японської компанії Panasonic Шон Ватанабе (Shawn Watanabe). Сьогодні на віртуальному заході, присвяченому виставці CES 2021, він сказав наступне: «Через два або три роки ми зможемо уявити елементи, які не містять кобальту, з високою щільністю енергії». У Panasonic розраховують, що це забезпечить компанії зростаючий ринок збуту, який він бачить в електромобілях Tesla.
У перспективі Tesla сама збирається випускати акумулятори на гігантських підприємствах, але до цього моменту, який наступить не дуже скоро, Panasonic та інші виробники акумуляторів будуть головними постачальниками батарей для електромобілів цього американського виробника.
Слід додати, що Panasonic ледь окупає поставки акумуляторів компанії Tesla. Цей бізнес тільки недавно почав приносити примарний прибуток. Зниження обсягу кобальту в електродах літієвих акумуляторів дозволить знизити собівартість виробництва батарей, хоча в цілому це веде до ускладнення технологічних процесів, виробництва та, в остаточному підсумку, виявляється досить дорогим заходом. Але діватися нікуди. Для масового електротранспорту потрібні більш дешеві акумулятори, нехай навіть вони будуть поступатися за характеристиками акумуляторам з кобальтом.
Як один з варіантів здешевлення виробництва акумуляторів компанія Panasonic бачить в повторному використанні сировини з відпрацьованих акумуляторів. Компанія і раніше повторно використала матеріали з вживаних батарей, але зараз вона виходить на новий рівень. Повідомляється, що в цьому їй допомагає американський стартап Redwood Materials колишнього технічного директора Tesla Джеффрі Брайана Стробеля (JB Straubel).
Компанія Redwood Materials приймає батарейний мотлох з усієї Америки, після чого переробляє і видобуває з нього кобальт, нікель, мідь, марганець та інші цінні метали й мінерали. Panasonic розраховує на поставки сировини від Redwood Materials, що, в кінцевому підсумку, зробить акумулятори дешевше і завдасть менше шкоди природі.