Перше вантажне судно Airseas отримало вітрило для економії палива
Схоже, що епоха вітрильного флоту може повернутися. Французька компанія Airseas, створена концерном Airbus для зниження витрат палива в морських вантажних перевезеннях, приступила до польових випробувань технології повітряного вітрила для вантажних суден. Перше вітрило — повітряний змій масштабу 1:2 тягне за собою судно протягом пів року. Повнорозмірне вітрило Seawing площею 1000 квадратних метрів, за оцінками розробників, заощадить до 20% пального.
Судно «Ville de Bordeaux», яке належить французькій торговій компанії Louis Dreyfus Group, зафрахтоване Airbus і займається перевезенням великогабаритних авіаційних деталей між заводами, розташованими по всій Європі, і складальним цехом в Тулузі. Нещодавно його оснастили парафойлом – безкаркасним повітряним змієм з повітрозабірниками – і встановили на палубі та містку все необхідне обладнання для керування цим вітрилом.
Коли кайт Seawing не потрібен, він зберігається у згорнутому вигляді на палубі. Перед використанням його підіймають на щоглу, щоб вітрило могло спіймати вітер, і відпускають на довгому кабелі. При стійкому вітрі він може піднятися на 200 метрів над рівнем моря, розповідає New Atlas.
Набравши висоту, Seawing починає виписувати вісімки зі швидкістю 100 км/год і більше. За його рухом стежить автономна система керування, завдання якої забезпечити судну максимальну тягу. Вона підключена до навігаційного комп’ютера корабля і направляє його таким чином, щоб він рухався по максимально ефективній траєкторії (тобто щоб економив паливо), не запізнюючись при цьому в порт призначення.
Вітрило, яке пройде випробування на борту «Ville de Bordeaux», наполовину менше задуманого — 500 кв. м, а не 1000. Повномасштабний варіант обіцяє скоротити споживання дизельного палива та емісію на 20%.
Airseas стверджує, що системою Seawing можна оснастити практично будь-який тип судна за два дні, не припиняючи вантажно-розвантажувальні роботи.
Аналогічний проєкт є й у Michelin Group. Проєкт WISAMO теж займається проблемою підвищення ефективності морських вантажоперевезень, щоправда, шляхом надувних вітрил, а не повітряних зміїв. Такі вітрила можна швидко ставити, коли є попутний вітер, і прибирати, коли вони не потрібні.