Перший водневий катер спущений на воду в Японії
Минулого року японський виробник двигунів Yanmar оголосив, що збирається розробити морську транспортну систему на базі паливних елементів Mirai компанії Toyota. І ось прототип пасажирського катера на 12 персон спущений на воду біля узбережжя острова Косю. А до 2025 року компанія планує випустити на паливних елементах ще одне більше за розмірами судно.
Нещодавно уряд Японії анонсувало план з переходу до вуглецево-нейтральної економіки, який повинен завершитися до 2050 року. Частина цього плану – розробка чистих і дієвих енергетичних технологій. Міжнародна морська організація також шукає спосіб знизити емісію вуглекислого газу до нуля протягом XXI століття. Потенційною альтернативою може стати водень, хоча його виробництво має спочатку стати «зеленим», тобто використовувати електрику, отриману з поновлюваних джерел.
Японія і Корея вже інвестують великі суми в водень для транспортної індустрії, і Yanmar, розробник і виробник двигунів різного призначення, вирішив пристосувати силову установку автомобіля Toyota Mirai для водних прогулянок, пише New Atlas.
Компанія встановила систему паливних елементів в прогулянковий катер EX38A. Ця модель довжиною 12,4 метра і масою 7,9 тонни здатна взяти на борт до 12 осіб. Рідний двигун 6CXBS-GT був замінений на електричний, на 250 кВт, з паливним елементом з полімерним електролітом і вісьмома баками водню.
Як повідомляє Yanmar, це перший човен, який відповідає встановленими японським регулятором вимогам безпеки для судна з паливними елементами. Як не дивно, компанія не згадує, чи пройшли випробування успішно, але можна припустити, що так і було, оскільки Yanmar намір масштабувати систему, додавши більше паливних елементів, щоб до 2025 року випустити цілу лінійку більших кораблів на водні.