PHASA-35 – “сонячний” безпілотник, який буде здатний залишатися в повітрі протягом року
PHASA-35 (Persistent High Altitude Solar Aircraft), безпілотний електричний літальний апарат на сонячній енергії, розрахований на дуже тривале перебування в повітрі, буквально цими днями здійснив свій перший випробувальний політ. Цим польотом, який проводився на випробувальному полігоні австралійських ВПС Woomera Test Range в Південній Австралії, фахівці компанії Prismatic, що є австралійською філією відомої компанії BAE Systems, почали проведення великої програми льотних випробувань та інтеграційних тестів.
Розробка та створення апарату PHASA-35, який належить до класу High Altitude Long Endurance (HALE), були виконані компанією BAE Systems на замовлення британської організації DSTL (Defence Science and Technology Laboratory) і австралійської DSTG (Defence Science and Technology Group). На всі роботи, включаючи розробку, створення двох повнорозмірних дослідних зразків та вчинення першого польоту одного з них, пішло 20 місяців часу.
Відзначимо, що літальні апарати такого класу призначені для того, щоб зайняти проміжне місце між звичайними літаками та штучними супутниками. Апарат PHASA-35, більш дешевий у виготовленні та експлуатації, ніж штучний супутник, тим не менш, він являє собою надійну і стабільну повітряну платформу, здатну виконувати досить широкий ряд завдань цивільного та військового характеру, включаючи дистанційне зондування, спостереження, забезпечення комунікацій, збір відомостей про стан навколишнього середовища та багато іншого.
Розмах крил апарату PHASA-35 становить 35 метрів, при цьому, вся його складна конструкція, виготовлена з вуглецевих композиційних матеріалів та волокна, важить всього 150 кілограм. Завдяки ефективній сонячній батареї з арсеніду галію і літій-іонним акумуляторам, апарат PHASA-35 здатний провести в повітрі близько одного року. Апарат приводиться в дію двома безщіточними прямими електродвигунами, забезпеченими спеціальними висотними пропелерами, це дозволяє апарату підніматися на висоту понад 21 тисячі метра та літати в напрямку проти вітрів, які спостерігаються, в основному, на цих висотах, розвиваючи при цьому швидкість від 50-78 вузлів (93 – 145 кілометрів на годину) .
Відзначимо, що перший випробувальний політ є початком великої програми льотних випробувань, розрахованої на 12 місяців, яка буде проводитися протягом всього 2020 року.