Підсумки 2020: через карантин ігрова індустрія принесла більше грошей, ніж кіно та американський спорт разом узяті
Сучасні ігри стали нагадувати змагальні інтерактивні фільми, а пандемія COVID-19 (точніше — карантинні заходи) дозволили індустрії заробляти більше грошей, ніж фільми та північноамериканський спорт разом узяті.
Згідно з даними IDC, світова виручка від відеоігор зросте за результатами 2020 року на 20% до $179,7 млрд, що зробить виробництво відеоігор більш прибутковим, ніж світова кіноіндустрія і вся спортивна індустрія Північної Америки разом узяті. За даними асоціації Motion Picture Association, доходи кіноіндустрії у 2019 році вперше досягли позначки в $100 млрд, а за оцінками PwC, у 2020 році північноамериканський спорт принесе понад $75 млрд.
Однак обидві ці галузі помітно постраждали від наслідків пандемії COVID-19 у 2020 році, в той час, як індустрія відеоігор, навпаки, демонструє зростання, який виражається у відсотках двозначними цифрами. Експерти прогнозують, що у 2021 році стрімке зростання продовжиться завдяки недавньому запуску нового покоління ігрових консолей Sony та Microsoft і новим іграм — навіть коли заходи карантину будуть зняті.
«Я думаю, що зростання сповільниться, як тільки з’являться ефективні, дешеві, доступні в глобальному масштабі вакцини, але я абсолютно впевнений, що до кінця 2021 року мільярди людей все ще потребуватимуть вакцин, — зазначив у розмові з MarketWatch директор IDC по ігровим дослідженням Льюїс Уорд (Lewis Ward). — Отже, думаю уповільнення відбудеться у 2022 році».
Індустрія відеоігор в останні роки переживає бум через різноманітність платформ та методів гри. Зростає продаж у всіх секторах: цифрові продажі великих тайтлів, мобільні ігри, умовно безкоштовні проєкти з мікроплатежами, кросплатформені ігри, потокові служби на зразок Google Stadia, підписки типу Microsoft Game Pass, магазинів аналогів Steam, VR й так далі.
Хоча продажі консолей виростуть за рахунок нових систем, це не найбільший сегмент галузі та не найдинамічніший. За словами пана Уорда, найбільший приріст очікується від мобільних ігор — величезну частку вносить Китай, де цей сектор активно розвивається разом з поширенням смартфонів та планшетів. Очікується, що без обліку доходів від внутрішньої реклами доходи від мобільних ігор в усьому світі виростуть на 24% в порівнянні з минулим роком — до $ 87,7 млрд.
Смартфони є у кожного, вони часом досить дешеві, це не спеціалізоване ігрове обладнання, а тому мобільні ігри природно користуються все більшим попитом. Заборона на ігрові консолі, лише недавно знятий в Китаї, теж сприяє домінуванню мобільних ігор. Сьогодні на Китай припадає лише близько 1% ринку консолей, в той час, як країна вносить найбільший внесок у зростання попиту на мобільні ігри в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні: сьогодні цей ринок оцінюється в $56,6 млрд, на 25% більше, ніж торік. Дві компанії, Tencent Holdings та NetEase, займають більш ніж половини ринкової частки китайського ринку мобільних ігор. За межами Китаю на ринку мобільних ігор домінують такі компанії, як Activision Blizzard, Zynga та Glu Mobile.
Водночас загальносвітова виручка консольного ринку, включаючи системи, ігри та послуги, виросте в усьому світі на 20% в порівнянні з 2019 роком — до $52,5 млрд. При цьому світовий ігровий ринок ПК виросте на 11% в порівнянні з минулим роком — до $39,5 млрд. На відміну від доходів ринку ігрових консолей, IDC при оцінці ринку мобільних ігор та ПК не враховує продажу обладнання. За словами пана Уорда, доходи від комп’ютерних ігор були б більше, якби не повсюдне закриття через пандемію COVID-19 все ще дуже популярних інтернет-кафе в Китаї.
Цікаво, що цінні папери трьох найбільших американських видавців відеоігор перевершили середній показник серед компаній в списку S&P 500 (14%): акції Activision Blizzard виросли на 49%, Electronic Arts — на 30%, а Take-Two Interactive — на 64%.
«Після закінчення карантину видавці можуть зіткнуться з труднощами, оскільки споживачі, швидше за все, перерозподілять час і бюджет на області, які були закриті й все ще частково недоступні (наприклад, подорожі, ресторани, кіно, тематичні парки, концерти, казино), — вважають аналітики JP Morgan. — Зростання у 2021 році буде не таким інтенсивним, а динаміка курсу акцій буде залежати від показників основних ігрових серій та ентузіазму інвесторів з приводу планів щодо нових ігор — ці чинники, на нашу думку, сприяють Activision та Zynga».