Після 2035 року в ЄС буде бум уживаних автомобілів
На підставі рішення Європарламенту з 2035 року на території ЄС буде припинено продаж автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Їх місце займуть електромобілі та інші екологічно чисті транспортні засоби. При цьому їзда на бензинових і дизельних автомобілях не буде заборонена.
На думку аналітиків, це може викликати «ефект Гавани, коли замість нових і дорогих автомобілів люди масово почнуть купувати вживані машини.
Острів Свободи
Хто бував на Кубі чи цікавиться подорожами, знає, що в цій країні на дорогах переважно ретро-автомобілі, яким часом 70 років. Особливо багато таких машин є на курортах і столиці Гавани.
Американська класика 50-60-х років минулого століття виглядає автентично і надає острову Свободи якийсь шарм. Завдяки машині часу люди ніби залишилися в минулому. Кубинці, щоправда, їздять на ретро-автомобілях не з дуже хорошого життя. Виною тому ембарго на імпорт автомобілів, накладене на країну. Кубинці так і не навчилися робити власні автомобілі.
Щось подібне могло статися в Європі. Власники автомобілів звикли до своїх бензинових автомобілів. Вони мають свої переваги і дешевші за електромобілі. Якщо останні не стануть дешевшими, а пробіг не збільшиться на одній зарядці, то, ймовірно, багато громадян ЄС будуть використовувати наявне обладнання до останнього. Не виключено, що з 2035 року в ЄС буде бум на секонд-хенд.
Перед локомотивом
До речі, європейські країни не мають наміру чекати єдиного рішення і почали затверджувати національні програми переходу на екологічно чисті види транспорту.
Як не дивно, але найбільше за зменшення шкідливих викидів виступають жителі північних країн, де експлуатація електромобілів ускладнена через сильні опади, снігопади та сильні холоди.
Наприклад, з 2025 року в Норвегії не продаватимуться автомобілі з бензиновими чи дизельними двигунами. Зараз частка електрокарів перевищила 65%. Великобританія, Швеція, Данія, Нідерланди та Бельгія планують «зелений перехід» у 2030 році.
Франція має намір зробити цей крок не пізніше 2040 року. Але якщо будуть прийняті єдині правила ЄС, процес доведеться пришвидшити.
Виробники не проти
Можна припустити, що автовиробники до кінця опиратимуться нововведенням, саботуватимуть рішення та лобіюватимуть продовження терміну продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
Але, на загальний подив, компанії готові до змін, незважаючи на величезні кошти, які доведеться вкласти в будівництво та переоснащення виробництва.
Адже всі працюватимуть за однакових умов. Виробники давно зрозуміли, куди дме вітер. Наприклад, General Motors, Volvo, Jaguar і Ford вже мають стратегії відмови від класичних двигунів, а також переходу на електричні.
Про щось подібне анонсували Volkswagen і Mercedes. Китайські та японські виробники також мають необхідну технологію. Однак сумно, що серйозні компетенції у виробництві двигунів на викопному паливі будуть втрачені.
Технологія виробництва бензинових двигунів свого часу сильно розвинулась і навіть стала майже мистецтвом.
Однак не всі готові до змін.
Водночас не всі країни ЄС підтримують повну відмову від двигунів внутрішнього згоряння. В першу чергу це стосується бідних країн. Чехія, де виробляється Skoda, категорично проти.
В даний час моделі бренду користуються великим попитом, але компанія не має великих ресурсів для переоснащення виробництва. У Німеччині – автомобільній столиці світу – також вирує серйозні пристрасті.
Дорогі моделі з потужними двигунами – локомотив і гордість галузі. Чи збережуть свій характер Mercedes, Porsche, BMW при переході на електромотори?
Політик Ганс Гізеке каже, що ЄС слід очікувати «ефекту Гавани». Однак у Партії зелених, яка прийшла до влади, вважають, що зміни потрібні. «Чим швидше нам вдасться здійснити перехід до Європи та позбутися залежності від дорогого викопного палива, тим краще ми будемо почувати себе перед обличчям глобальної конкуренції», – сказала Катаріна Дреге, голова «Зелених» у німецькому Бундестазі.