Пісні без душі. Стінг вважає, що людству доведеться боротися зі штучним інтелектом
Британський співак та музикант Стінг не в захваті від розвитку штучного інтелекту і вважає, що людству доведеться з ним боротися найближчими роками. Це стосується зокрема й музики.
Стінг каже, що музиканти вже мають боротися з ШІ, щоб захистити свою роботу від поширення пісень, написаних штучним інтелектом.
«Цеглинки для створення музики належать нам, людям. Це буде битва, яку ми всі повинні вести в наступні кілька років: захист нашого людського капіталу від ШІ».
Його коментарі з’явилися після того, як з’явилися кілька треків, для створення яких використовувався штучний інтелект. У них технології імітували вокал відомих виконавців.
У лютому ді-джей Девід Ґетта використав цю технологію, щоб додати «голос» Емінема до одного зі своїх треків, тоді як несправжній дует Дрейка та The Weeknd став вірусним у квітні.
Останній трек вилучили зі стримінгових сервісів після скарги на авторські права від Universal Music Group (UMG), яка також є лейблом, що випускає музику Стінга.
«Це схоже на те, як я дивлюся фільм із комп’ютерною графікою. Це зовсім не вражає мене», – сказав Стінг. «Мені відразу стає нудно, коли я бачу зображення, створене комп’ютером. Я думаю, що я буду відчувати те ж саме щодо музики, створеної ШІ».
При цьому виконавець зазначив, що для танцювальної музики це може спрацювати, але не для пісень, в які автор вкладає емоції.
Індустрія звукозапису швидко мобілізувалася проти штучного інтелекту, започаткувавши групу під назвою Human Artistry Campaign («Кампанія людського артистизму»), та попереджає, що компанії-розробники штучного інтелекту порушують авторські права, навчаючи своє програмне забезпечення на комерційно випущеній музиці.
Чи можна захищати авторським правом музику, написану штучним інтелектом, досі питання суперечливе. Відповідно до англійського закону про авторське право, наприклад, роботи, створені ШІ, теоретично можуть бути захищені.
Однак нещодавно Бюро авторських прав США постановило, що штучне мистецтво, включаючи музику, не може бути захищене авторським правом, оскільки воно «не є продуктом творчості людини».
Але не всі проти нових технологій. До прикладу, фронтмен Pet Shop Boys Ніл Теннант нещодавно припустив, що ШІ може допомогти музикантам подолати письменницький блок.
«Є пісня, до якої ми написали приспів у 2003 році, але так і не закінчили її, тому що я нічого не міг придумати для куплетів», – сказав він Radio Times.«Але тепер ви можете запропонувати ШІ ті фрагменти, які ви написали, натиснути кнопку, щоб він заповнив пропуски. Потім ви можете переписати це, але він все одно може бути інструментом».
Стінг погодився з зауваженням Теннанта… певною мірою.
«Інструменти корисні, але ми повинні керувати ними», – сказав він. «Я не думаю, що ми можемо дозволити машинам просто взяти верх. Ми повинні бути обережними».
Музикант, що народився в Ньюкаслі, розпочав свою кар’єру як учасник групи The Police, а з 1984 року виступає як сольний артист.
За свою кар’єру музикант продав понад 100 мільйонів альбомів і потрапив у світові чарти таких хітів, як Message In A Bottle, Every Breath You Take, Fields Of Gold, Englishman In New York і Shape Of My Heart.
Минулого року Стінг продав увесь свій попередній каталог UMG за дев’ятизначну суму, наслідуючи приклад таких артистів, як Боб Ділан, Шакіра та інші.
Він сказав, що передав контроль, тому що довіряв своєму звукозаписному лейблу і хотів захистити свою музичну спадщину – особливо після безладних баталій за спадком Прінса та Джимі Гендрікса.