Постачальники сировини для акумуляторів поки не готові до буму на ринку електромобілів
Автовиробники один за одним оголошують все більш амбітні терміни відмови від випуску машин з ДВС на користь електромобілів. Потреба в тягових акумуляторах зросте багаторазово, тому великі автоконцерни готові особисто займатися її задоволенням. Постачальники сировини на подібних прогнозах вже обпеклися, тому нарощувати обсяги виробництва не поспішають.
Аналітики BloombergNEF очікують, що попит на літієві акумулятори до кінця поточного десятиліття збільшиться не менш ніж в десять разів. При цьому в учасників ринку немає єдиної думки про те, яка частина транспортних засобів до 2030 року буде використовувати виключно тягові батареї для пересування в просторі. Прогноз, за словами представників KPMG, вкладається в діапазон від 24 до 40%, а при багатомільйонній ємності автомобільного ринку ця різниця істотно впливає на розмір інвестицій.
Кілька років тому компанії по видобуванню літію вже зробили ставку на помітне зростання попиту, вклавшись в його видобуток, але реальна динаміка ринку не виправдала їхніх очікувань, ціни на літій впали, а терміни окупності інвестицій збільшилися. Автовиробники на цей раз налаштовані рішуче, тому вони навіть готові укладати прямі контракти з постачальниками мінералів, необхідних для виробництва тягових акумуляторів — таким чином, наприклад, діють у BMW, хоча сама вона батареї не випускає.
Пандемія та торгові війни сформували локальні осередки попиту на тягові батареї, тому на великих ринках збуту виробництво акумуляторів буде розвиватися прискореними темпами. Китай та США стануть такими точками зростання, Європа постарається не відставати. Якщо ланцюжок постачальників не зможе адекватно прогнозувати попит на акумулятори, то ринок електромобілів постраждає від чергового дефіциту. Tesla вже визнає, що її обсяги виробництва електромобілів стримуються кількістю акумуляторів, яке вона здатна закупити або зробити.