Представлено прототип першого літака на рідкому водні «Фенікс»
Команда студентів з Нідерландів взялася за розв’язання проблеми рідкого водневого палива для авіації дальньої дії. Вони розробили «перший у світі літак на рідких водневих елементах» та представили прототип в масштабі 1:3. Перший його політ запланований на липень цього року. За розрахунками, літак зможе долати 500 км, витрачаючи на такий переліт 1 кг рідкого водню. Повнорозмірна версія буде літати вже на 2 тис. км, витрачаючи всього 10 кг водню.
Газоподібний водень має підвищену щільністю енергії в порівнянні з літієвими батареями, і міг би забезпечити перехід до чистої авіації малої та середньої дальності. Однак для дальньої авіації — більшою мірою відповідальною за емісію вуглекислого газу в цьому виді транспорту — такий спосіб не спрацює. Для трансконтинентальних перельотів в якості палива потрібен рідкий водень.
Системи на рідкому водні здатні акумулювати в три рази більше енергії на масу, ніж газоподібні. Іншими словами, великі лайнери на рідкому водні могли б літати на великі відстані, ніж ті, які спалюють викопне паливо. Підступ в тому, що у рідкого водню погана щільність на обсяг, так що доводиться відводити більше місця для палива в літаку, що збільшує аеродинамічний опір.
Майбутні інженери з Делфтського технічного університету збираються оснастити водневою силовою установкою двомісний електричний планер e-Genius, розроблений колегами з Німеччини. Прототип отримав назву Phoenix, розповідає New Atlas. У нього буде бак з 10 кг рідкого водню, який забезпечить дальність польоту 2000 км або 10 годин.
Зменшена в три рази копія скромніша: розмах крил 5,7 м, маса 50 кг, вакуумний бак на 1 кг палива, якого вистачає на 500 км. Водень зберігається при температурі -253 ° C і розігрівається до нуля градусів за допомогою «складної системи трубок», перш ніж пройти через 1,5-кВт паливний елемент, щоб зарядити буферну батарею, яка живить електричний пропелер у хвості літака.
Команда AeroDelft має намір підняти «Фенікса» в повітря у липні — спочатку на акумуляторі, потім на газоподібному водні й лише потім на рідкому.
Повнорозмірний «Фенікс» теж в процесі складання, його покажуть влітку, а полетить він на газоподібному паливі у 2022 році. Перший політ на рідкому водні намічений на 2024-й.
Інженери поки не думають над комерціалізацією свого проєкту, але будуть раді обговорити варіанти із зацікавленими особами.
Словенський авіавиробник Pipistrel має намір вивести на ринок до кінця десятиліття екологічно чистий літак, розрахований на перельоти з 20 пасажирами. Повітряне судно буде побудовано на базі існуючого прототипу Pipistrel Miniliner, який буде використовувати водневі паливні елементи та вже проходить перші випробування.