Прототип китайського поїзда на магнітній подушці розігнали до 620 км/год
Інженери з Південно-західного університету Цзяотун представили новий маглев та випробувальний полігон довжиною в 165 метрів для тестування майбутнього транспортного засобу. Надшвидкісний потяг, повідомляє South China Morning Post, стане частиною амбітного плану Пекіна зі створення швидкого залізничного сполучення між головними містами Китаю. Робоча версія поїзда вже стабільно розганяється до 620 км/год, але в довгостроковій перспективі автори проєкту розраховують збільшити швидкість до 800 км/год.
Розробники не розкривають докладні специфікації свого поїзда, але порівнюють маглев з аналогічною системою, яка зараз тестується в Японії. За словами керівника проєкту Дена Чжигана, японська лінія Тюо-Сінкансен використовує рідкий гелій для досягнення надпровідності при наднизьких температурах в -269 °C. А китайська версія покладається на більш ефективний та економічний підхід на основі рідкого азоту. Така технологія знижує вартість технології в 50 разів.
«Рідкий гелій дуже дорогий. Ми досягаємо надпровідності при трохи вищій температурі шляхом використання рідкого азоту — і це рішення знижує вартість до однієї п’ятдесятої», — заявив Чжиган.
Прототип поїзда з Ченду також левітує з місця — на відміну від японського маглева, який спочатку розганяється, а потім відривається від монорельса. Більш того, представлений поїзд, побудований з вуглецевого волокна і, за підрахунками Південно-західного університету, в середньому важить у два рази менше високошвидкісних японських аналогів.
Орієнтовна вартість будівництва магнітної лінії для поїзда складе від $38,6 млн. До $46,3 млн. за один кілометр. Для порівняння, виробництво та укладання доріг для менш швидких, але все ще швидкісних потягів, зараз обходиться в $30,9 млн. Інженери також відзначили, що вартість будівництва може знизитися, якщо лінії на магнітній підвісці увійдуть в масову експлуатацію. При цьому Чжиган не поспішає називати терміни реалізації нового маглева — вчені вважають, що технологія ще може бути поліпшена, а на виправлення деяких недоліків піде близько шести років.
Приблизні терміни, названі китайськими інженерами, збігаються з планами конкурентів з Central Japan Railway Company. Магнітна лінія Тюо-Сінкансен буде прокладена між Токіо та Нагоя до кінця 2027 року, максимальна швидкість японського маглева на цій гілці складе 505 км/г.