Росії загрожує різке зростання кількості збоїв звязку: у чому причина
Російський Союз промисловців та підприємців (РСПП) повідомив, що запасів обладнання в операторів зв’язку вистачить приблизно на пів року, причому збої обслуговування можуть початися вже влітку.
Цікаво, що російське Мінцифри вважає, що передумов для збоїв немає. Водночас дані фахівців свідчать про зовсім протилежну ситуацію – вже найближчим часом не лише пересічні росіяни, але й інші галузі відчують серйозні проблеми.
Як повідомляють російські ЗМІ, для боротьби зі збоями запропонували крім заходів підтримки галузі, що вже готуються урядом країни окупанта, знизити плату за радіочастотний спектр вдвічі, “обнулити” податок на майно і не стягувати податок з доходів співробітників галузі, а також вжити низку інших заходів підтримки.
Зростання вартості обладнання
Іншою проблемою є різке зростання вартості обладнання на 40%. Про це російські ЗМІ повідомляють з посиланням на документа “Про заходи щодо забезпечення розвитку галузі зв’язку та інформаційно-комунікаційних технологій в умовах зовнішнього санкційного тиску”.
Причина такого різкого стрибка цін – відхід з ринку закордонних вендорів через світові санкції. Ще ж і надто, аналітики прогнозують ще більше зростання цін на комплектуючі аж до 80%. Це пов’язано з продовженням падіння курсу рубля.
Коли росіяни відчують проблеми зі зв’язком
За попередніми підрахунками наявного в резервах обладнання вистачить на 4-6 місяців, а перебої можуть початися вже у липні-серпні, причому мовиться не лише про “побутові”, а й про технологічні мережі зв’язку на залізниці або паливно-енергетичному комплексі.
Навіть при скороченні інвестиційних програм капітальні витрати 2022 року зростуть на сотні мільйонів доларів. Очікується і скорочення штатів, включаючи висококваліфікованих спеціалістів.
Попри “позитивні” заяви російського Мінцифри, аналітики MForum Analytics зазначають, що прогноз РСПП є “негативним сценарієм”. Фахівці наголошують, що проблеми дійсно неминучі – їх масштаб залежатиме від запасів обладнання і, найімовірніше, полягатимуть як у погіршенні якості послуг, так і взагалі у тимчасових відмовах мережі, причому оператори будуть змушені місцями демонтувати вже розгорнуте обладнання та використовувати комплектуючі для підтримки функціональності найактуальніших ділянок.