Росія випробувала у повітрі унікальний літак М-55 “Геофизика” з таємничим обладнанням (фото)
У листопаді 2023 року із фото у відкритому доступі стало відомо, що росіяни повернули назад в стрій як мінімум один рідкісний висотний літак-розвідник М-55 “Геофизика”, польоти виконувались з аеродрому “Раменское” під москвою.
Сам М-55 “Геофизика” створювався в радянські часи для ведення розвідки та видачі цілевказівки на ракетні удари. Хоча після розвалу СРСР росіяни використовували цей літак для “наукових досліджень”, але осінню 2023 року він “засвітився” із контейнером для апаратури радіотехнічної розвідки УКР-РТ, що створювався під Су-34. Це все викликало відповідний ажіотаж, на який відреагувало і Міноборони Великої Британії в одному зі своїх розвідувальних зведень.
Тепер же у відкритому доступі з’явилось нове фото російського М-55 “Геофизика” в польоті, і тепер під крилами цього літака були помічені два специфічні контейнери. Перший – згаданий вище УКР-РТ, другий – контейнер радіоелектронної розвідки УКР-РЛ.
Цей факт дозволяє припускати, що росіяни вирішили повернути до роботи М-55 “Геофизика” скоріше для ролі “літаючої лабораторії”, під випробування чи відпрацювання технічних моментів з підвісними контейнерами із розвідувальною апаратурою, які потім підвішуватимуться під літаки тактичної авіації “ВКС рф”.
Однак при цьому не варто виключати момент, що за якийсь час рашисти спробують застосувати М-55 і для проведення демонстраційних польотів поблизу кордону з країнами-учасниками НАТО, щоб імітувати ведення розвідки або ж щоб справді збирати необхідну розвідувальну інформацію.
Про історію та особливості літака М-55 “Геофизика” ми розповідали в окремій публікації. Зараз же нагадаємо його основні характеристики:
- довжина фюзеляжу – 22,67 метрів;
- розмах крила – 37,4 метри
- максимальна злітна маса – 23,4 тони, зокрема корисне навантаження – до 2000 кг;
- екіпаж – 1 особа;
- максимальна швидкість польоту – 743 км/год на висоті 20 км;
- максимальна висота польоту – 21,5 км;
- практична дальність польоту – 1220 км.