Росіяни зчинили ґвалт з приводу того, що афганські гвинтокрили Мі-17 В-5 ремонтуватимуть в Україні
Два гвинтокрили Мі-17В-5 ВПС Афганістану надійшли для ремонту до українських авіаремонтних підприємств”Мотор Січ” (Запоріжжя) і “Авіакон” (Конотоп).
У зв’язку з цим у російського холдингу “Вертольоти Росії” почалася істерика.
“Холдинг вважає за необхідне попередити про те, що українські авіаремонтні підприємства проводять нелегітимний ремонт вертольотів Мі-17В-5 і тим самим піддають серйозній небезпеці життя американських і афганських військових, які експлуатують цю техніку”, – сказали в пресслужбі.
“Вертольоти Росії” заявили, що знімають з себе будь-яку відповідальність за подальшу безпечну експлуатацію зазначених вертольотів і мають всі підстави для відмови в наданні послуг, пов’язаних з супроводом експлуатації “.
Однак “супровід Росією” на практиці призводить до великої аварійності афганських Мі -17. Зокрема, тільки за останній час два з їх розбилися в жовтні, та у вересні.
Раніше заявлялося, що Збройні сили Афганістану повністю замінять російські гвинтокрили Мі-17В-5 (експортна версія Мі-8) на американські аналоги до 2023 року. Про це йдеться у звіті конгресу виконувач обов’язки генерального інспектора Міністерства оборони США Шона О’доннела по ситуації в Афганістані за січень — березень 2020 року.
Для потреб Афганістану в цілому збираються закупити 20 вертольотів CH-47. Крім цього, в доповіді наголошується, що загальне число передбачуваних постачань вертольотів UH-60 Black Hawk, якими також планується замінити російські машини, складе не 159 одиниць, як намічалося раніше, а 53.
Пов’язано таке рішення, в чесності, також з позамежною аварійністю російських вертольотів.
Зокрема, афганський аналітик Атікулла Амархель заявив, що сумнівної якості обслуговування вертолітної техніки в Афганістані здійснюється компаніями AAL Group Ltd з ОАЕ і російською “Волга-Дніпро”. “Волга-Дніпро” це російська компанія зі штаб-квартирою в Ульяновську, де аеропорт “Ульяновськ-Східний” є основним хабом компанії. А Airfreigt Aviation Ltd – це партнери холдингу “Вертольоти Росії”, яка створила з “Гелікоптерами Росії” спільне сервісне підприємство International Rotorcraft Services (IRS).
В таких умовах, ремонт афганської техніки в Україні, з залучення до ремонту та обслуговування українських підприємств є єдиним способом розв’язання проблеми з технікою, яка страждає від “російських криворуких майстрів і їх партнерів”.