Розслідування аварії за участю Tesla показало, що автопілот був не в силах врятувати водія, який нехтував безпекою
Американським відомствам, які відповідають за безпеку дорожнього руху, все частіше доводиться розслідувати випадки ДТП зі смертельними наслідками, у яких беруть участь електромобілі Tesla. Підвищена увага до проблеми автопілота змушує слідчих вивчати, як у момент до аварії працювали системи безпеки електромобіля. Іноді вони не в змозі запобігти непоправному.
Про один із таких інцидентів, який трапився ще минулого року в Каліфорнії, розповідає Reuters з посиланням на дані звіту NTSB — американського відомства, яке відповідає за безпеку на транспорті. У серпні 2020 року електромобіль Tesla Model 3 під керуванням 75-річного власника спершу здійснив наїзд ззаду на мінівен, а потім допустив зіткнення з пікапом, внаслідок якого отримав серйозні пошкодження та спалахнув.
Слідство дійшло висновку, що конкретний екземпляр Tesla Model 3 пересувався за активності системи Autopilot, але допустив зіткнення саме з вини водія, який ігнорував попередження автоматики й давив на педаль акселератора навіть після спрацьовування системи екстреного гальмування. До зіткнення з попутним транспортним засобом швидкість електромобіля не перевищувала 109 км/год, але водій внаслідок натискання на педаль акселератора збільшив її до 115 км/год, після чого машина автоматично сповільнилася, розпізнавши перешкоду по ходу руху. Повторне натискання на педаль акселератора призвело до зіткнення з мінівеном і зі зльоту з займаної лінії руху на шосе.
Вже після цього електромобіль на швидкості 182 км/год зіткнувся з пікапом і спалахнув, що й призвело до загибелі водія і дружини, яка була по сусідству. Цей автовласник раніше неодноразово ігнорував вимоги автопілота повернути руки на кермо, як свідчить статистика Tesla. Відомство NTSB дійшло висновку, що причин пред’явлення претензій до роботи автоматики Tesla у разі немає. Звинувачувати слід лише людський чинник.