Санкції подовжили маршрут Белавіа до анклаву росії втричі
Білоруська державна авіакомпанія “Белавіа” відновила прямі рейси Мінськ-Калінінград після річної перерви. Через санкції Євросоюзу його протяжність стала втричі довшою — 1600 км. замість 500 км.
Євросоюз ввів санкції проти «Бєлавіа» у відповідь на вимушену посадку літака лоукостера Ryanair в аеропорту Мінська у травні 2021 року. Авіалайнер здійснював рейс з Афін до Вільнюса. У Мінську білоруські спецслужби вивели з літака опозиціонера Романа Протасевича та його дівчину, а потім заарештували їх.
Санкції заборонили білоруським авіакомпаніям, у тому числі «Бєлавіа», будь-яке використання повітряного простору країн Євросоюзу. Через це «Бєлавіа» скасувала з Мінська не лише всі рейси до Європи, а й до російського анклаву Калінінград. Причиною стала нерентабельність польотів. Якщо до санкцій політ тривав 45 хвилин, то після введення — 2 години 10 хвилин.
Проте такі обмеження з боку Європи не призвели до зупинення авіасполучення між Мінськом та Калінінградом. Замість «Белавіа» на допомогу прийшла російська авіакомпанія Nordwind, яка могла літати за колишнім коротким маршрутом.
Ситуація знову змінилася 24 лютого 2022 року, коли росія вторглася в Україну. Цього разу Євросоюз ввів санкції проти російських авіакомпаній, і тепер Nordwind вже стало невигідно літати між Калінінградом і Мінськом. В результаті місію польотів цим маршрутом передали назад «Белавіа».
За допомогою сервісу flightradar можна побачити, як проходив короткий маршрут, та як «Белавіа» змушена літати зараз.
До санкцій рейс виконувався безпосередньо над територією Литви. Тепер же «Белавіа» змушена летіти на північний схід, повертати над Санкт-Петербургом та пролітати над нейтральними водами Балтійського моря вздовж берегів Естонії, Латвії та Литви. Фінансування такого гака, по суті, відбувається коштом держави — єдиного власника «Белавіа».