Санкції щодо російської нафти можуть завдати удару по чутливому ринку дизельного палива — WSJ
Вплив проявляється у значному підвищенні цін на дизпаливо, яке живить сільське господарство та транспорт
Санкції проти росії можуть перерозподілити світові потоки нафти протягом наступних трьох місяців. Плутанина щодо того, як працюватимуть санкції, викликає тривогу в енергетичної галузі. Про це пише The Wall Street Journal.
Країни-союзники України готуються вдарити по російській нафті санкціями, починаючи з 5 грудня, у спробі зупинити потік нафтодоларів у росію від продажу викопного палива.
Переговори в адміністрації Джо Байдена та з його заокеанськими партнерами заходять у глухий кут, створюючи невизначеність для трейдерів, переробників та інших гравців енергетичного ринку. Погіршуючи тривогу, москва пригрозила завдати удару у відповідь, перекривши поставки нафти.
Ціни на сиру нафту зросли з середини жовтня і, ймовірно, будуть ще вищими, якщо путін виконає своє попередження, кажуть трейдери.
Але реальний вплив, за словами трейдерів, проявляється у неймовірно високих цінах, які європейці платять за дизельне паливо. Ринок дизельного палива особливо чутливий до втрати поставок з росії, тому що Європа тривалий час залежала від російських нафтопереробних заводів щодо сільськогосподарського, промислового та вантажного палива.
Погіршує ситуацію те, що запаси виснажуються після страйку на французьких нафтопереробних заводах.
Над ринком нафти нависли три крайні терміни. 5 грудня Євросоюз заборонить більшу частину імпорту російської сирої нафти та заборонить компаніям страхувати і фінансувати російську нафту в будь-якій точці світу.
Того ж дня має набути чинності встановлене США обмеження на російську нафту, що дозволить цим компаніям постачати російську нафту, якщо її вартість не перевищуватиме «стелю цін».
Потім, 5 лютого, ЄС, як очікується, запровадить такі ж обмеження щодо російського очищеного палива, такого як дизельне паливо та бензин.
Запаси дизельного палива також значно нижчі за типові осінні рівні в США, що призвело до зростання цін на паливо в гавані Нью-Йорка на 58% за останній рік. В останні тижні президент Байден закликав нафтопереробників збільшити виробництво напередодні проміжних виборів, на яких ціни на пальне є гострим питанням.