Шведська компанія будує найшвидший пасажирський електропаром
Шведський виробник човнів Candela сподівається зробити фурор на ринку морського електричного транспорту своєю розробкою P-30. Це судно довжиною 12 метрів з двома електромоторами по 60 кВт розганяється до 30 вузлів, а в штатному режимі йде зі швидкістю 20-25 вузлів (37-46 км/г). Батарея на 180 кВт*год забезпечує запас ходу понад 60 морських миль. Пором призначений для перевезення 24 осіб. Повномасштабні ходові випробування судна намічені на наступний рік, а початок комерційної експлуатації — на 2023-й.
Технічні характеристики, стверджує компанія, роблять P-30 найбільш швидкохідним електричним пасажирським судном у світі, а також першим з настільки великим запасом ходу. Все це багато в чому завдяки бортовому комп’ютеру, який сотню раз в секунду оцінює кільову та бортову качку і коригує рух порому так, щоб він ковзав по хвилях максимально гладко, повідомляє New Atlas.
Програма дозволяє не тільки знизити витрату енергії приблизно на 80% в порівнянні з найшвидшими сучасними поромами, а й підвищує стабільність човна та зменшує хвильовий слід практично до нуля. Це значить, що Р-30 зможе швидше, ніж інші пасажирські судна, йти по річках та каналах міст, не заважаючи іншим катерам або навколишнім конструкціям.
«Сьогодні більшість водних шляхів сполучення не використовуються громадським транспортом, навіть попри те, що майже всі автотраси у годину-пік забиті, — сказав Густав Хассельког, засновник Candela. — Відкриття міських водних шляхів для швидкісного електричного транспорту може стати революцією в міському сполученні для таких мегаполісів, як Сан-Франциско, Сеул або Амстердам — і за дуже низькою ціною».
Випробування Р-30 на воді намічені на 2022 та відбудуться в Стокгольмі. А перших комерційних пасажирів ці електричні пороми почнуть розвозити у 2023 році.
Схоже, Скандинавія лідирує в області чистого морського транспорту. В кінці минулого року Данія та Норвегія подали заявку на будівництво найбільшого у світі водневого порома. Якщо заявлені терміни не будуть порушені, паром на водневому паливі почне перевозити 1800 пасажирів між Копенгагеном та Осло у 2027 році.