Sikorsky розробляє новий гібридний літак зі змінним кутом крил з дальністю польоту 926 кілометрів
Sikorsky розробляє гібридний електричний літак з вертикальним злетом і посадкою (HEX/VTOL) зі змінним кутом крил, який стане частиною нової родини гібридних роторних літаків, що також зможуть здійснювати автономний політ без участі пілота.
На ринку з’являється багато компаній, які створюють нетрадиційні роторні літаки, багато з яких електричні або гібридні. Додавання ще одного до цього списку могло б не привернути багато уваги. Однак, коли новинка приходить від такого важливого гравця в аерокосмічній індустрії, як Sikorsky, це заслуговує на увагу.
Нова програма HEX стане продовженням роботи від Lockheed Martin та включає три гібридних, автономних роторних літаки. Один з них — це традиційний вертоліт, інший — квадрокоптер з рухомими гондолами. Однак головною особливістю є дизайн зі змінним кутом цілих крил, що дозволяє здійснювати вертикальний зліт та посадку, а також переходити до горизонтального польоту з крилами для більшої швидкості та дальності польоту по типу літака.
Метою є поєднання високої швидкості з дальністю польоту більше ніж 500 морських миль (926 км). Завершений демонстратор матиме максимальну вагу при злеті 9,000 фунтів (близько 4,000 кг) і буде оснащений турбогенератором класу 1.2 МВт. Водночас Sikorsky Innovations та GE Aerospace завершують створення випробувального стенда для гібридно-електричних силових систем з електромотором потужністю 600 кВт для тестування під час зависання.
Нова родина HEX включатиме літальні апарати з різним ступенем електрифікації. Це дозволяє мати конструкцію, яка є механічно простішою, що є важливим для літака зі змінним кутом крил або ротора, які часто мають проблеми зі складними системами механічного зв’язку та управління. Крім того, нові апарати будуть мати високий ступінь автономності, що робить їх опціонально безпілотними.
“У рамках електричного напрямку Sikorsky ми розробляємо електродвигуни, силову електроніку та наше власне обладнання для управління транспортним засобом і актуацію,” сказав Ігор Черепінський, директор Sikorsky Innovations. “HEX інтегруватиме ці компоненти, продемонструє зростаючу зрілість нашого комплекту автономності MATRIX, і потенціал для систем без потреби в обслуговуванні. Бачення результатів направить нас до більш ефективних загальних дизайнів.“