SpaceX підвищує ціни на Starlink та запуски ракет
Зміни в ціновій політиці компанії зачепили як пускову частину бізнесу, так і супутникову систему Starlink. Коригування компанія пояснила інфляцією: за даними Федерального бюро статистики праці США на 10 березня, показник інфляції в країні за минулі 12 місяців склав 7,9%, досягнувши сорокарічного максимуму.
“Єдина мета цих коригувань — йти в ногу зі зростанням інфляції“, — йдеться в повідомленні SpaceX до клієнтів, де також згадується “надмірний рівень інфляції” – пише SpaceNews.
У випадку зі Starlink подорожчання послуг позначилося як на вартості придбання терміналу, яка зросла на 20% і тепер становить 599 доларів, так і на вартості щомісячної передплати, ціна на яку зросла на 11% – до 110 доларів. Тим не менш, Starlink продовжує розвиватися: наразі SpaceX розробляє спеціальну антену для комерційних авіалайнерів, а кількість користувачів мережі досягло 250 тисяч.
Зміни зачепили й пускові послуги. Середній цінник на запуски ракет Falcon 9 та Falcon Heavy виріс на 8%: до 67 та 97 мільйонів доларів відповідно. Крім того, на 10% зросла ціна запуску кілограма корисного навантаження за програмою Smallsat Rideshare: тепер вона становить 5500 доларів.
SpaceX також не виключає, що інфляція може вплинути на вартість її послуг у найближчі роки.
“Коригування цін, зроблені в березні 2022 року для врахування надмірних рівнів інфляції“, – йдеться у прайс-листі компанії. “Місії, придбані у 2022 році, але перельоти заплановані після 2023 року, можуть підлягати додатковим коригуванням через інфляцію“.
Головний виконавчий директор SpaceX Ілон Маск, який також керує автовиробником Tesla, нещодавно поскаржився на вплив інфляції на обидві компанії. “Tesla та SpaceX нещодавно спостерігають значний інфляційний тиск на сировину та логістику“, — написав він у Twitter 13 березня.
Tesla & SpaceX are seeing significant recent inflation pressure in raw materials & logistics
— Elon Musk (@elonmusk) March 14, 2022