SpaceX провела перші вогневі випробування 70-метрової ракети Super Heavy з трьома двигунами Raptor
У ніч на 20 липня SpaceX провела перші вогневі випробування повнорозмірного (70-метрового) прототипу надважкої Super Heavy Booster 3 (B3) з трьома працюючими двигунами Raptor. Трансляція випробувань, які, як правило, проходили на території Starbase в Техасі, де зосереджені всі основні роботи по проєкту, велася на YouTube-каналі NASASpaceflight.
Надважка ракета Super Heavy є класичною першою сходинкою і буде використовуватися тільки для запусків космічного корабля нового покоління Starship з Землі. У березні SpaceX завершила складання першого 70-метрового макета бустера Super Heavy BH1 для оцінки процесу створення і транспортування настільки гігантської конструкції. У червні у SpaceX вже був готовий наступний прототип Booster 3, який 1 липня викотили з цеху на майданчик для тестів. Раніше він витримав опресовування, а тепер пройшов перші вогневі випробування з трьома метан-кисневими двигунами Raptor.
Офіційного підтвердження успіху від SpaceX поки не було, але, схоже, все пройшло вдало.
First static fire test of Super Heavy booster pic.twitter.com/JtvGMfTgPj
— SpaceX (@SpaceX) July 20, 2021
Важливо зазначити, що Booster 3 не призначений для польотів. Для першого орбітального запуску SpaceX планує використовуватися наступний прототип Booster 4. Але глава SpaceX Ілон Маск у своєму твіттері повідомив, що програма випробувань Booster 3 може включати ще одні стендові вогневі випробування з дев’ятьма двигунами.
Depending on progress with Booster 4, we might try a 9 engine firing on Booster 3
— Elon Musk (@elonmusk) July 20, 2021
Раніше глава SpaceX підтвердив, що спочатку Super Heavy отримає 29 двигунів, а до кінця року їх кількість наростять до 32 штук з одночасним підвищенням питомої тяги на кожен двигун. В кінцевому підсумку компанія націлюється на показник понад 7500 метричних тонн.
Декількома днями раніше SpaceX встановила восьмий сегмент вежі обслуговування для орбітального пускового комплексу. Вона необхідна для збору всієї 120-метрової системи (Super Heavy + Starship) воєдино.
В кінці червня Ілон Маск заявив, що вже в цьому місяці орбітальний корабель буде встановлений на орбітальну першу сходинку і технічно команда буде готова до запуску. Але його точна дата багато в чому буде залежати від моторності регулятора. Демонстраційний орбітальний запуск Super Heavy та Starship в серпні зараз здається вкрай малоймовірним, але він цілком може пройти до кінця року.
Ще в травні SpaceX направила до Федеральної комісії зі зв’язку США (FCC) документ з описом першого орбітального польоту Starship. Поки неясно, як саме SpaceX розраховує садити Super Heavy — в кінці 2020 го Ілон Маск розповів про ідею відмовитися від посадкових опор і ловити Super Heavy в повітрі стрілою пускової вежі. І зараз SpaceX активно вивчає цей варіант для зниження інтервалу між запусками в порівнянні з традиційною посадкою на морську платформу. В кінці травня він повідомив, що Деймос — один з двох майбутніх плавучих космодромів для морського старту — повинен бути готовий до запусків вже в наступному році.
Після введення в експлуатацію система Super Heavy + Starship, призначена для доставки вантажів і людей на навколоземну орбіту, Місяць та Марс, стане найпотужнішою та вантажопідйомною за всю історію освоєння космосу. Ракета буде здатна доставляти на низьку навколоземну орбіту вантаж масою до 150 тонн в повністю багаторазовій конфігурації з поверненням обох ступенів (Super Heavy та Starship) на Землю, а також можливість стикування й дозаправки на орбіті. В майбутньому Starship дозволить за один запуск виводити на орбіту близько 400 супутників Starlink і забезпечить можливість розширення інтернету Starlink на Місяць та Марс після їх успішної колонізації.