SpaceX приступила до створення наступного прототипу ракети Super Heavy — з 33 двигунами Raptor
Попри скарги та позови від компаній Blue Origin та Amazon Джеффа Безоса, SpaceX Ілона Маска продовжує активно розвивати амбіційний проєкт міжпланетного корабля Starship і готується до його першого орбітального польоту. На цьому тижні команда інженерів, яка працює над створенням прототипів ракет на Зоряній базі в Техасі, викотила структуру для потенційного першого прискорювача Super Heavy з 33(!) двигунами.
Надважка ракета Super Heavy є класичною першою сходинкою і буде використовуватися тільки для запусків космічного корабля нового покоління Starship з Землі й, можливо, з майбутніх плавучих космодромів для морського старту. У березні SpaceX завершила складання першого 70-метрового макета бустера Super Heavy BH1 для оцінки процесу створення і транспортування настільки гігантської конструкції, а в червні у SpaceX вже був готовий наступний прототип Booster 3, який раніше пройшов вогневі випробування з трьома метан-кисневими двигунами Raptor і зараз готується до першого орбітального запуску.
5 жовтня на території космодрому SpaceX в Техасі, де ведуться всі основні роботи по проєкту, помітили нову опорну шайбу – це конструкція на нижній частині бака, яка служить місцем кріплення двигунів Raptor. Імовірно, вона призначена для Super Heavy B6 і знаменує собою чергові значні зміни.
Навесні глава SpaceX Ілон Маск говорив, що Super Heavy спочатку отримає 29 двигунів Raptor, але до кінця цього року їх кількість планують збільшити до 32 штук. Ми також бачили неофіційний рендер схеми розміщення 32 двигунів Super Heavy, який сам Маск назвав досить точним.
33 engine boosters anyone?
A 13 engine thrust puck spotted for a future booster which will have the full 33 engine complement.
?
– @NASASpaceflight pic.twitter.com/ODWZa3Babr
— Nic Ansuini (@NicAnsuini) October 6, 2021
Новітня опорна шайба збільшує зовнішнє кільце до десяти двигунів і внутрішню групу до трьох двигунів – в цілому 13 двигунів Raptor. У поєднанні з кільцем з 20-ма нерухомо закріплених двигунів Raptor Boost (RB), встановлених на внутрішній частині спідниці Super Heavy, шайба з 13 двигунами дозволить SpaceX розмістити до 33 двигунів на прискорювачах Super Heavy.
Прискорювач Super Heavy з 33 двигунами Raptor першого покоління зможе на старті видавати тягу до 6100 метричних тонн. Але з виходом Raptor 2 цей показник збільшиться до 7600 метричних тонн – це більш ніж удвічі перевершує поточного рекордсмена в особі знаменитої ракети NASA Saturn V.
Минулого місяця американський регулятор FAA опублікував чорновий варіант обов’язкової екологічної експертизи Environmental Assessment за пропозицією SpaceX проводити орбітальні запуски Starship зі стартового майданчика Зоряної бази в Техасі. Громадські обговорення триватимуть до 18 жовтня, після чого буде винесено рішення. Поки все йде до того, що SpaceX зможе провести перший орбітальний запуск Starship вже до кінця цього року.
Після введення в експлуатацію система Super Heavy + Starship, призначена для доставки вантажів і людей на навколоземну орбіту, Місяць та Марс, стане найпотужнішою і вантажопідйомною за всю історію освоєння космосу. Ракета буде здатна доставляти на низьку навколоземну орбіту вантаж масою до 150 тонн в повністю багаторазовій конфігурації з поверненням обох ступенів (Super Heavy та Starship) на Землю, а також можливість стикування і дозаправки на орбіті.