Справжнє «техно» на Spotify — стримінг не заборонятиме музику, яку створив ШІ
На початку року Spotify допустила на платформу вірусний трек із синтезованими голосами Drake і The Weeknd, чим викликала невдоволення музичних лейблів.
В інтерв’ю BBC керівник Spotify Деніел Ек поділився власними думками щодо ШІ, зазначивши зокрема, що не планує повністю забороняти на платформі «штучну музику».
Ек вважає, що нова технологія цілком прийнятна для створення музики, але у випадку, якщо не імітує артистів без їхньої на те згоди. Зокрема він пропонує три основні «кошики» для роботи ШІ в галузі:
- інструменти автоналаштування;
- інструменти, що імітують митців, яких не існує;
- золота середина, де музика була створена під впливом існуючих митців, однак безпосередньо не імітувала їх.
Хоча штучний інтелект повністю не заборонений на платформі, компанія не дозволятиме використовувати її контент для машинного навчання або моделей ШІ, подібних до тих, що можуть синтезувати музику.
Самі ж митці все частіше виступають проти використання штучного інтелекту у креативних галузях. Минулого місяця ірландський музикант Hozier заявив, що задумається про страйки, через те, що ШІ загрожує його професії.
Ні Drake, ні The Weeknd не знали про використання їхніх «клонованих» голосів. Трек видалили зі Spotify та інших платформ у квітні, а його творець Ghostwriter згодом намагався висунути пісню на премію «Ґреммі», але його прохання не задовольнили.
«Ви можете уявити, як хтось завантажує пісню, видаючи себе за Мадонну. На сьогодні ми бачили практично все в історії Spotify у моментах, коли люди намагалися обдурити нашу систему. У нас дуже велика команда, яка працює саме над такими проблемами», — сказав пан Ек.
У травні Financial Times повідомила, що зі Spotify видалено тисячі треків після того, як було виявлено, що використовувалися боти для штучного завищення показників трансляцій.
В інтерв’ю Ек також зазначив, що Spotify підтримує законопроєкт про онлайн-безпеку, розроблений для того, щоб зробити Інтернет безпечнішим для дітей, а також законопроєкт про цифрові ринки, який має на меті покращити конкуренцію шляхом ретельного вивчення технологічних гігантів.
Деніел давно активно критикує політику магазинів застосунків Apple і Google, на яку покладається Spotify. Обидві компанії стягують з невеликих розробників 15% комісії за покупки в програмі, а для розробників із доходом понад $1 мільйон ця сума зростає до 30%.
«У Spotify вже повертаємо майже 70% наших доходів творчій спільноті, і якщо ми вилучимо 30% від нашої частки, це фактично означатиме, що ми залишимося з нулем, це означає, що ми повинні закрити магазин».
Spotify також скаржиться на те, що Apple ускладнює для бізнесу пряме спілкування зі своїми клієнтами та просування своїх послуг деінде.
«Ми перебуваємо в ситуації, коли дві компанії контролюють, як понад чотири мільярди споживачів отримують доступ до Інтернету», — сказав пан Ек.
У квітні Європейська комісія звинуватила Apple у порушенні правил конкуренції ЄС після скарги Spotify у 2020 році. У лютому претензії до компанії зменшили, хоча остаточного рішення ще не було.