США розгорнули зенітну SM-6 на 240 км, яка може бити навіть по кораблям
Американських військових теж зацікавив варіант, коли зенітна ракета може використовуватись як балістична зброя
На цьому тижні ВМС США провели спільні навчання із збройними силами Данії, присвячені захисту морських конвоїв, які проходитимуть біля острова Борнхольм в Балтійському морі. Загалом про ці навчання у відкритому доступі майже нема даних, але є одна цікава деталь – для протиповітряного прикриття конвоїв відпрацьовувалось використання зокрема “модульної пускової установки” під зенітні ракети SM-6.
Це насправді дуже цікава ракетна система, характеристики якої заслуговують на окремий опис.
Судячи за фото у відкритому доступі, в рамках згаданих вище навчань ВМС США залучали скоріш за все саме пускову установку від універсальної системи Typhon, яка може відстрілювати два типи ракет – КР Tomahawk у версії для наземного базування та “сухопутний” варіант цієї самої морської зенітної ракети SM-6. Раніше Defense Express уже дещо розповідав про цей вид зброї в одній із своїх публікацій.
Комплекс Typhon особливий тим, що там в якості пускових використовуються чотири комірки від УВП Mark 41, стандартної для есмінців ВМС США, для управління вогнем використовується система, створена на базі Aegis Combat System.
Батарея Typhon має налічувати 4 самохідні пускові установки, машина з пунктом управління батареєю (BOC), машина забезпечення батареї (BSV) та одна машина для перезарядки ПУ (Reload trailer).
По SM-6 заявлена можливість перехоплювати усі типи об’єктів, включно з балістичними ракетами. Дальність стрільби по повітряним цілям може сягати до 240 км. Є також опція стрільби у режимі “поверхня-поверхня” по балістичній траекторії, зокрема по морським цілям, і там дальність пуску складає до 460 км. Відомо, що в 2016 році під час одних із навчань ВМС США змогли потопити списаний фрегат, стріляючи зокрема і ракетами SM-6.
Стартова маса цієї ракети – 1,5 тонн, зокрема бойова частина – 125 кг, спорядження уламково-фугасне або кінетичне, система наведення – комбінована, з поєднанням командно-інерційного наведення та радіолокаційної ГСН на фінальному етапі польоту. Довжина фюзеляжу – 6,5 метрів, швидкість польоту – понад 3,5 Мах.