Стартап Nikola розпочав серійний випуск електричних тягачів Tre
Аризонська компанія запустила виробництво електричної версії важкої вантажівки Tre раніше за свого конкурента Tesla. Складання машин почалося в понеділок, постачання заплановані на другий квартал, повідомляє керівництво стартапу.
Перший концепт вантажівки на водневих паливних елементах компанія представила ще у 2016 році. Його вражаючі характеристики привабили замовників — повідомлялося, що потужність електродвигуна вантажівки складе 1000 к. с., а запас ходу — 1600 км. У 2018 році з’явилися друга і третя версії, також тепло зустрінуті потенційними клієнтами.
Однак у 2020-му сталася серйозна неприємність: з посади голови ради директорів компанії пішов її засновник Тревор Мілтон, звинувачений у шахрайстві стосовно партнерів та інвесторів. На його місце прийшов Стівен Гірскі, колишній віцеголова General Motors, який раніше оголосив про партнерство зі стартапом і увійшов до складу його інвесторів, викупивши 11% компанії. Тим не менш, акції компанії впали в ціні, кілька великих замовників відмовилися від контрактів.
І все ж до кінця минулого року ситуація почала налагоджуватися. Логістичний гігант з Каліфорнії TTSI погодився закупити 100 вантажівок Nikola, як повністю електричних, так і моделей з водневими паливними елементами. А тепер, на заводі в Куліджі, штат Аризона, почалося виробництво електричної версії тягача Tre, повідомляє CNBC.
Він розрахований на більш короткі маршрути, ніж воднева модель — приблизно на 560 км. Nikola збирається поставити від 300 до 500 одиниць цього року, а у 2023 підняти обсяги виробництва.
Водночас компанія не планує відмовлятися від водневих моделей на паливних елементах із запасом ходу до 800 км, необхідні для далеких вантажоперевезень. У планах також проєктування та виробництво вантажівки четвертого покоління, якій вистачить чистого палива на 1400 км. Така вантажівка може з’явитися у 2025 році.
А от вчені з Німеччини не вірять у майбутнє транспорту на водневих паливних елементах. Вони вважають, що в найближчому майбутньому машини на водні втратить свої головні переваги перед електромобілями — великий запас ходу та швидкість зарядки, тому автовиробникам вже зараз варто відмовитися від їх розробки та виробництва.