Tesla почала тестування прототипу Model S зі штурвалом
Анонс Tesla оновленої Model S зі штурвалом замість керма в лютому не був жартом – в Лос-Анджелес на вулиці був помічений прототип оновленого електромобіля саме з таким рульовим керуванням. І це нововведення спричинило масу інших змін в системі управління автомобілем, які ламають вироблені десятиліттями ергономічні звички всіх без винятку водіїв. Чи можна буде попросити повернути звичайне кермо при покупці нової Model S сказати поки складно.
Фотографії елементів інтер’єру оновленого електромобіля першим опублікував в Twitter ресурс The Kilowatts. До цього свіжа версія Tesla Model S вже траплялася на фото, але вона була з традиційним кермом. Офіційно машина поки не пішла в серію і, як вважають експерти, це дозволяє розробникам продовжувати експерименти з її інтерфейсом і засобами управління на окремих передсерійних зразках.
Проблема заміни керма штурвалом істотно ширша, ніж може здатися, на перший погляд. Разом з кермом компанія відмовилася від всіх підрульових перемикачів – двірників, покажчиків поворотів і важеля управління світлом фар. Всі ці елементи управління в штурвальній версії переведені в сенсорні клавіші зі зворотним зв’язком, які розміщені на ступиці самого штурвала.
Туди ж перенесли й управління режимами роботи трансмісії. Тобто режим «драйв», «паркінг» або «задній хід» також вибираються тепер сенсорними кнопками на штурвалі. Інженери Tesla впевнені, що в недалекому майбутньому автопілот зможе завжди точно розуміти, чого від машини чекає її власник і він буде включати ці режими автоматично. Погодитися з цим складно, хоча б тому, що не у всіх випадках включення режиму заднього ходу явно прочитується. Не кажучи вже про початок руху. Переклад по суті всіх засобів управління в клавіші – вкрай спірне рішення, яке, очевидно, викличе хвилю протестів.
Мотиви перенесення управління машиною з керма на штурвал також спірні. У Tesla стверджують, що відсікання верхньої частини керма покращує оглядовість, а відмова від невеликого нижнього сегмента полегшує посадку і вихід з електромобіля. Можливо, хтось вважатиме, що це нововведення не позбавлене сенсу, але радикальна заміна інструментів управління автомобілем на очевидно більш незручні варіанти може не зустріти розуміння навіть у фанатів Tesla. Тим більше, що в конфігураторі на сайті Tesla при оформленні замовлення на оновлену версію Model S поки не з’явилася можливість зберегти кермо, хоча вважалося, що це буде можливо.