Tesla почала тестування прототипу Model S зі штурвалом

Анонс Tesla оновленої Model S зі штурвалом замість керма в лютому не був жартом – в Лос-Анджелес на вулиці був помічений прототип оновленого електромобіля саме з таким рульовим керуванням. І це нововведення спричинило масу інших змін в системі управління автомобілем, які ламають вироблені десятиліттями ергономічні звички всіх без винятку водіїв. Чи можна буде попросити повернути звичайне кермо при покупці нової Model S сказати поки складно.

Фотографії елементів інтер’єру оновленого електромобіля першим опублікував в Twitter ресурс The Kilowatts. До цього свіжа версія Tesla Model S вже траплялася на фото, але вона була з традиційним кермом. Офіційно машина поки не пішла в серію і, як вважають експерти, це дозволяє розробникам продовжувати експерименти з її інтерфейсом і засобами управління на окремих передсерійних зразках.

Проблема заміни керма штурвалом істотно ширша, ніж може здатися, на перший погляд. Разом з кермом компанія відмовилася від всіх підрульових перемикачів – двірників, покажчиків поворотів і важеля управління світлом фар. Всі ці елементи управління в штурвальній версії переведені в сенсорні клавіші зі зворотним зв’язком, які розміщені на ступиці самого штурвала.

Туди ж перенесли й управління режимами роботи трансмісії. Тобто режим «драйв», «паркінг» або «задній хід» також вибираються тепер сенсорними кнопками на штурвалі. Інженери Tesla впевнені, що в недалекому майбутньому автопілот зможе завжди точно розуміти, чого від машини чекає її власник і він буде включати ці режими автоматично. Погодитися з цим складно, хоча б тому, що не у всіх випадках включення режиму заднього ходу явно прочитується. Не кажучи вже про початок руху. Переклад по суті всіх засобів управління в клавіші – вкрай спірне рішення, яке, очевидно, викличе хвилю протестів.

Мотиви перенесення управління машиною з керма на штурвал також спірні. У Tesla стверджують, що відсікання верхньої частини керма покращує оглядовість, а відмова від невеликого нижнього сегмента полегшує посадку і вихід з електромобіля. Можливо, хтось вважатиме, що це нововведення не позбавлене сенсу, але радикальна заміна інструментів управління автомобілем на очевидно більш незручні варіанти може не зустріти розуміння навіть у фанатів Tesla. Тим більше, що в конфігураторі на сайті Tesla при оформленні замовлення на оновлену версію Model S поки не з’явилася можливість зберегти кермо, хоча вважалося, що це буде можливо.

Джерело hightech

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше