Tesla встигла зробити понад мільйон акумуляторних осередків типу 4680
Восени 2020 року компанія Tesla представила розроблені спільно з Panasonic акумуляторні осередки типорозміру 4680, які виключно шляхом змін компонування обіцяли знизити собівартість зберігання заряду і підняти питому місткість. У Каліфорнії на експериментальній лінії Tesla вже випущено понад мільйон таких акумуляторних осередків.
Про подолання символічного рубежу у січні цього року компанія повідомила на своїй сторінці у Twitter лише цього тижня. Відомо, що виробництво подібних акумуляторів згодом буде розгорнуто не тільки на підприємстві в Техасі, але і в околицях Берліна, а кросовери Model Y, що ними оснащуються, почнуть сходити з обох конвеєрів цього року. Фактично, налагоджувальні партії машин вже були помічені на стоянці біля підприємства в Остіні, поряд із яким розташувалася нова штаб-квартира компанії.
Не зважаючи на статус експериментальної лінії, майданчик у Каліфорнії здатний виробляти акумулятори сукупною місткістю до 10 ГВт·год, але основні обсяги з часом все-таки забезпечуватимуть підприємства в Остіні та Берліні. На квартальному звітному заході представники Tesla дали зрозуміти, що в поточному році обсяги випуску батарей типу 4680 не стануть для неї обмежуючим фактором, і дефіцит напівпровідникових компонентів на темпи експансії виробництва електромобілів значно впливатиме.
Компанія Panasonic також розраховує розпочати масове виробництво акумуляторів типорозміру 4680 наступного року, але поставляти їх буде не тільки компанії Tesla. Аналогічні акумуляторні осередки готова освоїти у виробництві і корейська LG Energy Solution, а ось Samsung SDI розробила власний аналог із дещо іншими характеристиками. У перспективі розповсюдження елементів типу 4680 дозволить Tesla не лише освоїти масовий випуск вантажівок Semi, а й створити необхідні економічні умови для доступних електромобілів вартістю від $25 000.
Подолання рубежу в 1 млн випущених осередків 4680 насправді не особливо сприяє якнайшвидшому виходу на ринок електромобілів, що ними оснащуються, оскільки на одну машину витрачається в середньому до 1000 осередків. Відповідно, наявного запасу вистачить для випуску близько 1000 кросоверів Tesla Model Y, тому основний прорив у цьому напрямі буде спостерігатися лише після запуску акумуляторного виробництва у Техасі та Берліні. Panasonic свої батареї даного типу для Tesla постачатиме з підприємств у Японії та штаті Невада, а LG Energy Solution хотіла б локалізувати виробництво у США та Європі.