Tetra Aviation успішно випробувала в Каліфорнії пасажирський дрон Mk-5
Японська Tetra Aviation планує почати поставки одномісного електричного літального апарату вертикального зльоту та посадки (eVTOL) вже в кінці наступного року. На підтвердження своїх амбітних намірів вона провела випробувальний політ пасажирського дрона Mk-5 в Каліфорнії.
Легкий літальний апарат призначений для пілота не важче 90 кг. Вузька кабіна розташовується між двома парами крил, на яких сумарно встановлено 16 двигунів з двома роторами вертикального зльоту на кожній. Єдиний пропелер для горизонтального руху дозволяє розігнатися до 160 км/год, а акумулятор на 13,5 кВт*год забезпечує запас ходу до 160 км.
За перерозподілом потужності в разі відмови одного з 32 пропелерів стежать три польотних контролерів. Якщо не допоможуть і вони, життя пілоту врятує резервний балістичний парашут, пише New Atlas.
За словами компанії, замовлення на Mk-5 вже надходять, а поставки почнуться до кінця 2022 року. У США апарат буде зареєстрований як саморобний/експериментальний літальний апарат. Тому власникам знадобиться ліцензія пілота і реєстрація в Федеральному управлінні цивільної авіації (FAA).
Tetra виклала відео випробувального польоту прототипу Mk-5 над Каліфорнією, поки на викопному паливі. Конструкція виглядає лаконічною і легко керованою, якщо не чіплятися до хитких крил. Прототип, показаний Tetra на виставці AirVenture в серпні, в довжину 8,62 м, висотою 2,51 м, розмах крил – 6,15 м. У новій версії на десять з гаком кг збільшилася вантажопідйомність.
Каліфорнійський стартап Joby Aviation опублікував цього літа відео, на якому повнорозмірний літальний апарат, розрахований на пілота і чотирьох пасажирів, здійснює політ на відстань 249 км на одному заряді акумулятора. Загальний час в повітрі – 77 хвилин. Для електричної авіації це досягнення.