Топ-5 космічних рекордів 2023 року

Наші знання про Всесвіт постійно піддаються випробуванню новими фактами й незрозумілими явищами, значення яких вченим ще належить зрозуміти. Цього року астрономи зафіксували та встановили нові рекорди, про які нагадує нам видання Space.

1. У році, що минає, астрономи детектували рекордно потужний спалах гамма-випромінювання на Сонці. Якщо минулі найпотужніші промені досягали 200 Гев, то цього разу енергія субатомних частинок сонячних гамма-променів вимірювалася 1 ТеВ, а окремі досягали 10 ТеВ. Іншими словами, були щонайменше в 5000 разів яскравішими. У чому причина таких потужних спалахів, вчені достеменно не знають.
  2. У радіохвилях галактики віком 8,8 млрд років астрономи змогли розгледіти сліди нейтрального водню. Зазвичай це не є можливим, але в цьому випадку вченим пощастило – світло галактики було посилено гравітаційною лінзою в 30 разів.
  3. Марсіанський вертоліт NASA, єдиний на цій планеті, здійснив у вересні 59-й виліт, який став найдовшим на його рахунку – він подолав повітрям 579 метрів. Потім, у жовтні, він повторив це досягнення.
  4. Найшвидші зірки, що тікають, теж виявили в році, що минає. Цей клас зірок і так вирізняється вищою швидкістю щодо навколишнього міжзоряного середовища, але дві з них – J0927-6335 і J1235-3752 – виявилися найшвидшими. За секунду вони долають 2285 і 1694 км, відповідно, і незабаром увійдуть у міжзоряний простір. Астрономи підозрюють, що ці білі карлики колись складали подвійну зоряну систему.
  5. Відомі науці чорні діри поділяються на дві категорії: зоряної маси, що утворюються з наднових зірок, і надмасивні, масою в мільйони й мільярди зірок, які зазвичай зустрічаються в центрах галактик. Міжнародна команда вчених виявила перші докази існування чорної діри з нестандартною масою від 10 до 100 млн, вік якої – 13,3 млрд років. Як саме вона сформувалася, вчені поки що не знають.
Джерело space

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!