Три проблеми аеропорту Бориспіль, від яких страждають пасажири
Найбільший аеропорт України Бориспіль з настанням літнього сезону почав відновлювати трафік. Однак збільшення кількості рейсів загострило проблеми, які існували й раніше, але зараз відчуваються гостріше, це те, як дістатись в головні повітряні ворота країни. Ось три ключові проблеми, які слід враховувати пасажирам, перед виїздом до Борисполя.
Проблема перша: Затори на дорозі
В кінці червня «Укравтодор» обмежив пропускну здатність автомагістралі, яка з’єднує Київ з аеропортом Бориспіль. В результаті замість чотирьох смуг для кожного напрямку руху залишилися тільки по дві.
У годину пік це призводить до довгих заторів, через що час в дорозі на автомобілі збільшується з 10 хвилин до години, а подекуди й двох, якщо рухаєшся із правого берега Києва. А якщо відбувається аварія, то рух на дорозі практично встає геть.
Менш ніж за місяць дорожники поклали асфальт на всіх чотирьох смугах руху в напрямку Київ-аеропорт Бориспіль. До 20 серпня вони хочуть завершити ремонт на другій половині дороги — в напрямку аеропорт Бориспіль-Київ. До цього моменту рух на автомагістралі буде ускладнено. Через це пасажирам при використанні автомобільного транспорту слід виїжджати в аеропорт Бориспіль раніше на 1-1,5 години (це + до тих 2-х-3х годин, які прописані в правилах авіакомпаній, щоб пройти всі необхідні процедури в аеропорту). Тобто, виїжджати потрібно дуже заздалегідь. Повірте, це дуже сильно заощадить вам нервів. Перевірено…))
Проблема друга: Поїзд «Київ Бориспіль Експрес»
«Київ Бориспіль Експрес» став дешевшою та швидшою альтернативою автобусам Skybus. Всього за 40 хвилин та 80 грн він дозволяє дістатися від головного залізничного вокзалу столиці «Київ-Пасажирський» на платформу поруч з терміналом D в аеропорту Бориспіль.
Поїзд робить зупинки на станціях «Видубичі» та «Дарниця» і в ситуації, коли ремонтується траса в Бориспіль, є єдиним варіантом дістатися до аеропорту в більш-менш прогнозований час.
Ключовим недоліком експресів є те, що на лінії використовуються старі рейкові автобуси PESA 620M, в яких погано працює кондиціонер в спеку, сидіння розташовані дуже щільно і мало місць для багажу.
Все це робить даний вид транспорту не дуже зручним і чимось схожим на поїздку в забитому трамваї. Більш того, через збільшення популярності експресів у зв’язку з ростом трафіку в аеропорту і ремонту автомагістралі, сісти в поїзд на проміжних зупинках може бути проблематично, а при посадці навіть на кінцевій, пасажиру не гарантується наявність місця не то що для сидіння а й для стояння.
«Укрзалізниця» для того, щоб хоч якось розв’язувати цю проблему, почала відправляти в рейси в годину пік здвоєні рейкові автобуси. Але не всі рейси. Повністю прибрати проблему могли б більш місткі 3-вагонні дизель-поїзди Крюківського вагонобудівного заводу. Один з таких поїздів навіть возив пасажирів до Борисполя на початку 2020 року, проте потім його перебазовували в Черкаську область, а потім на захід України.
«Укрзалізниця» вважає маршрут збитковим. Але, це тільки через те, що в поїзді із Борисполя можна проїхати повністю безкоштовно. Адже, на касі дуже велика черга, і термінали працюють не завжди. При цьому в поїзді є кондуктор, який має термінал, але обілетити пасажирів він не може, через те, що людей та валіз набивається стільки, що у вагоні люди стоять буквально на головах один одного, і пройти кондуктору просто неможливо… Знову звичний український парадокс…
Проблема третя: Черги на входи в термінал
З 2014 року аеропорт Бориспіль поставив рамки та рентген-установки на входах в термінал, щоб перевіряти всіх людей і їх речі. З початком пандемії на входах додатково перевіряють паспорти та посадкові талони.
Все це призвело до утворення великих черг на вході. Погіршило ситуацію те, що в заходах економії аеропорт скоротив кількість відритих входів та виходів у не піковий час до одного на кожному поверсі. В результаті навіть якщо з Борисполя вилітає трохи рейсів, ви можете простояти зайві 15-20 хвилин, щоб просто увійти в термінал.
Підбиваємо підсумки
Дві з описаних вище проблем не стосуються безпосередньо аеропорту Бориспіль і знаходяться у сфері діяльності інших держкомпаній — «Укравтодору» та «Укрзалізниці». Які, як відомо, діють за своїми, часто нелогічними принципами. Як от закрити дорогу літом, в пік відпусток…
Ремонт автомагістралі завершиться в кінці серпня і на найближчі 10 років проблема з поїздкою автомобільним транспортом в Бориспіль не буде виникати. Можливо…
У випадку з поїздами аеропорту варто було б тісно попрацювати з «Укрзалізницею» над поліпшенням якості продукту, який пропонує ця держкомпанія, адже необхідна інфраструктура для цього є або з’явиться найближчим часом. Але бажання щось поліпшувати в Укрзалізниці, вочевидь, нема..
Що стосується черг на вході в термінал — це повністю знаходиться у сфері компетенції Борисполя. Йому слід або зробити роботу всіх входів цілодобовими та збільшити кількість співробітників, які займаються перевіркою, або ж відмовитися від рамок на вході. Така практика не використовується в Європі, та й в Україні подібні перевірки є тільки в Борисполі та Харкові, а в інших аеропортах через металодетектори проходять тільки пасажири перед вильотом.
Аеропорт Бориспіль звітує про те, що початок літа для головних воріт України вдався напрочуд успішним. Звісно, до рівня доковідного періоду ще не дійшли, але пасажиропотік відновився майже на 60%. І це дійсно добре, адже цей період був з обмеженими польотами в країни ЄС. Але коли все запрацює на повну, а це напевно станеться досить скоро, от ті вище описані проблеми стануть дуже гострими.
По матеріалам: avianews.com