Туреччина заборонила заправляти боїнги з росії та білорусі на вимогу США
Міністерство митниці та торгівлі Туреччини заборонило заправляти та обслуговувати американські літаки, які експлуатують російські та білоруські авіакомпанії.
Як повідомляє турецьке галузеве видання AirportHaber, влада Туреччини прийняла таке рішення 14 березня. Підставою послужив лист від Бюро промисловості та безпеки Міністерства торгівлі США.
Американська влада ввела санкції проти літаків російських та білоруських авіакомпаній ще у березні 2022 року у відповідь на вторгнення росії до України. Обмеження забороняли заправку та будь-яке обслуговування боїнгів та інших авіалайнерів з росії та білорусі, в яких міститься понад 25% комплектуючих із США.
У Міністерстві торгівлі США розраховували, що санкції як мінімум не дозволять здійснювати міжнародні рейси літаками, які включені до чорного списку.
Однак російські авіакомпанії продовжували літати на Боїнгах, зокрема до Туреччини – країни з альянсу НАТО.
1 лютого 2023 року у російських ЗМІ з’явилася інформація про те, що турецький провайдер наземного обслуговування Havas отримав попередження від Міністерства торгівлі США у зв’язку з обслуговуванням авіалайнерів із списку санкцій.
Подальше порушення санкцій з боку Havas могло б призвести до ув’язнення співробітників, штрафів, втрати експортних привілеїв та інших обмежень з боку влади США.
Наразі санкційний список США включає 188 повітряних суден. Це авіалайнери, випущені компаніями Boeing, Airbus та Gulfstream, які мають понад 25% американських деталей.
Під обмеження влади США потрапили авіалайнери російського олігарха Романа Абрамовича, “Аерофлоту”, Azur Air, “Белавіа”, “Побєди”, Nordwind, “Росії”, “Уральських авіаліній”, S7 Airlines, “Ютейра”.
Рішення влади Туреччини про заборону обслуговування літаків з росії та білорусі не означає, що російські та білоруські авіакомпанії припинять польоти до цієї країни. Для рейсів до Туреччини вони можуть використовувати авіалайнери російського чи іноземного виробництва, у яких кількість американських комплектуючих не перевищує 25%.
Доповнено: за даними онлайн-радару Flightradar24, 17 березня літаки російських та білоруських авіакомпаній з санкційного списку досі продовжують літати в Туреччину.
Росавіація 17 березня також випустила повідомлення про те, що рейси російських авіакомпаній в літньому сезоні польотів 2023 року будуть планово забезпечуватися наземним обслуговуванням в аеропортах Туреччини відповідно до раніше укладених договорів.
Повідомлення з’явилося після зустрічі представників авіаційних регуляторів росії та Туреччини в Анкарі.