Творець Instagram запустив програму, в якій новини пише ШІ
Персоналізоване ПЗ для читання новин Artifact уже відкрито для всіх охочих. Необхідності в проходженні реєстрації для отримання доступу до програми більше немає. Автори новинки – співзасновники “Інстаграма” Кевін Сістром і Майк Крігер.
Спочатку для користування ПЗ був потрібен штатівський номер телефону і запрошення. Це обмежувало доступ до програми для низки користувачів. У підсумку компанія отримала близько 160 000 заявок на участь і довгий список очікування.
Після скасування зазначених вище вимог усі охочі на першу вимогу отримують миттєвий доступ до Artifact. У застосунку з’явилася перша соціальна функція, а також додано елементи управління зворотним зв’язком для поліпшення якості читання новин.
Місія Artifact – надання публіці інструментів для персоналізації та розширення стрічки. Користувачі можуть керувати своїми інтересами, блокуючи або призупиняючи видавців, обираючи і скасовуючи категорії загальних інтересів, тощо.
Новинка також дозволяє користувачам завантажувати свої контакти, щоб побачити сигнал про те, що та чи інша стаття популярна в їхній мережі. Це відрізняється від функції “Топ статей” у Twitter, яка демонструє публікації, популярні серед людей, за якими спостерігає автор запиту (функція Artifact більш орієнтована на конфіденційність, тому не сповіщає про читачів і не веде підрахунок кількості користувачів, які прочитали статтю).
Сістром заявив, що для найкращого використання технології потрібен певний обсяг даних і велика кількість людей. Компанія вважає, що тепер додаток готовий для ширшої аудиторії. Нещодавно додана функція статистики показує розбивку за категоріями (назви останніх публікацій, назви прочитаних статей у тій чи іншій категорії, імена авторів, яких найчастіше читають, і т. ін.) Наразі лише деякі додатки для публікації новин дотримуються такого підходу. Читання групується більш вузько за конкретними темами, а не за загальними категоріями. Більш масштабна мета – розширення соціального досвіду і додавання опції обговорення новинних статей безпосередньо в Artifact.
Artifact являє собою американську версію китайського Toutiao і японського SmartNews. Подібні додатки використовують алгоритми і машинне навчання для формування добірки новинних статей для кожного користувача на основі того, як він взаємодіє з контентом додатка.
Сістром стверджує, що хоча Artifact схожий на ці інші персоналізовані додатки для читання новин, “диявол криється в деталях”. Машинне навчання, що використовується в Artifact, ґрунтується на винайденому в 2017 році трансформері Google. Примітно, що літера “Т” у ChatGPT також означає Transformer.
Сістром порівнює появу Artifact із заснуванням “Інстаграма” в момент існування інших додатків для обміну зображеннями. За його словами, для успішного створення будь-якої ринкової ніші необхідна якась “родзинка”, яка б вирізняла новинку з-поміж конкурентів, що вже існують. У випадку з Artifact роль “родзинки” виконує машинне навчання.