У Євросоюзі погодили законодавчий акт DSA для контролю контенту
DSA, або Закон про цифрові послуги, покладає на технологічні компанії контроль за контентом, що з’являється на їх платформах. Згідно з новими правилами, компанії мають швидко видаляти нелегальний контент та товари, а також пояснювати користувачам роботу алгоритмів та застосовувати суворі заходи до дезінформації. Інакше їм загрожує штраф до 6% річного обороту.
«DSA оновить правила для всіх онлайн-сервісів у ЄС. Це реалізує принцип: що незаконно в офлайні має бути незаконним і в онлайні».
Урсула фон дер Ляйєн, президент Єврокомісії
На відміну від DMA (Закон про цифрові ринки), що регулює створення рівних умов для бізнесу, новий закон стосується контролю контенту.
Єврокомісар з конкуренції Маргрете Вестагер додала, що закон «забезпечить, щоб платформи відповідали за ризики, які їхні послуги можуть представляти для суспільства та громадян».
Повний текст DSA не опубліковано, але Європарламент та Європейська комісія деталізували низку зобов’язань, які він міститиме:
- Заборонено таргетовану рекламу на основі релігії, сексуальної орієнтації або етнічної приналежності. Також об’єктами такої реклами не можуть бути неповнолітні.
- Під заборону потрапляє інтерфейс користувача, який може ввести в оману або спонукати користувача до дії. Відмова від підписки на послуги має бути такою ж простою, як і оформлення підписки.
- Онлайн-платформи мають зробити свої рекомендаційні алгоритми прозорими. Додатково має бути створена рекомендаційна система, «не заснована на профілюванні».
- Хостинг-сервіси та онлайн-платформи повинні пояснювати видалення контенту та дати користувачам можливість оскаржити такі видалення. Закон не визначає, який контент є нелегальним і залишає це на розсуд самих країн.
- Онлайн-магазини повинні зберігати інформацію про продавців на платформі, щоб відстежувати осіб, які торгують незаконними послугами чи товарами.
- Платформи мають боротися з дезінформацією (становище виникло через вторгнення в Україну та російську пропаганду).
Найретельнішу перевірку проходитимуть компанії, які мають не менше 45 млн. користувачів в ЄС. Найбільше це торкнеться Meta і Google, які активно лобіювали пом’якшення вимог DSA.
Законопроєкт узгоджений державами-членами ЄС, але текст потребує остаточного схвалення юристами. Правила в ЄС набудуть чинності через 15 місяців після ухвалення закону або з 1 січня 2024 року (залежить від того, яка дата буде згодом).