У Німеччині з-під води дістають ганзейське вантажне судно 400 річної давнини
Близько 400 років тому у судноплавному каналі Траве між Любеком і Травемюнде, затонуло повністю завантажене торгове судно
На початку жовтня з річки Траве поблизу Любека витягли перші частини 400-річного вантажного судна. Збережений піском річки, дерев’яний корабель зберігся окремими частинами. Археологи називають це сенсаційною знахідкою.
Про те, що у Німеччині з-під води дістають ганзейське вантажне судно 400 річної давнини йдеться у радіопередачі Deutschlandfunk. Це лише перший етап перед великим відкриттям в археології.
“Наступні кілька років підуть на консервацію та підготовку, а потім ми обговоримо, як діяти далі”, – каже мер Любека Ян Лінденау.
Близько 400 років тому у судноплавному каналі Траве між Любеком і Травемюнде, затонуло повністю завантажене торгове судно. Блок є частиною цього вантажу: негашене вапно, затверділе від контакту з водою Траве.
Це також перша частина підводної знахідки, яку вдалося підняти на поверхню. У найближчі місяці буде знайдено ще багато інших: Як показують моделі затонулого корабля довжиною від 20 до 25 метрів.
Врятувати усі предмети давнини
На дні на глибині від одинадцяти до дванадцяти метрів розкидано близько 170 таких блоків негашеного вапна, які знаходяться всередині або навколо затонулого корабля. Лише тоді, коли вони будуть знайдені, шлях до решток справжнього корабля стане зрозумілим.
Крім того, дослідники сподіваються знайти дрібні знахідки – предмети, які екіпаж змушений був залишити на борту. Але поки ці фрагменти не будуть підняті з дна, спочатку будуть врятовані великі частини і вантаж ганзейського корабля. “Спочатку уламки, потім столові прилади”, – кажуть археологи.
Початок дослідницького проєкту було покладено у вигляді великої, непримітної на вигляд брили. Незабаром після того, як вона була піднята з річища через майже 400 років, вкрита білим геотекстилем і полита водою, кран розмістив поруч з нею на борту рятувального судна “Святого Перуна” ще одну брилу, вкриту черепашкою. Він має номер 002.