У рф остаточно визнали, що не можуть створити сучасний “стелс-корвет”

"аналоговнєтний" проєкт 20386 "Дерзкий" закрили

У рф намагались створити корвет нового покоління, але розписались у відсутності грошей та технологій навіть щоб перетворити його у дослідне судно

У рф вирішили закрити проєкт створення нового корвета (доволі часто на Заході класифікується, як фрегат) проєкта 20386. У цю розробку, яка є фактично модернізацією корветів проєкту 20380 було вкладено понад 10 років, сам корабель був закладений ще у 2016 році, а його вартість оцінювалась тоді у близько 0,45 млрд доларів (близько 30 млрд рублів по тодішньому курсу).

“Подальша закладка корветів проєкту 20386 в існуючому нині виді не планується. Програма їх будівництва буде закрита”, – цитує державне російське видання ТАСС власне джерело у військовій промисловості рф. Також зазначається, що вже закладений корабель буде перепроєктовано і він згодом увійде до складу ВМС РФ.

Проєкт 20386 “Дерзкий” мав прийти на заміну проєктам 20380 та 20385

А причиною відмови від створення корабля стало: “високий коефіцієнт новизни та вартість проєкту 20386”. Й таким чином у рф прямо розписались у тому, що не можуть опанувати нові технології, як через відсталість, так й через брак коштів.

Водночас рішення повністю закрити програму та перебудувати корвет відрізняється від раніше озвученої позиції добудувати його у вигляді дослідного корабля для відпрацювання нових технологій. Тобто мова йде про повне згортання всіх робіт.


Зазначимо, що сам проект 20386 “Дерзкий” у самій рф традиційно називався “проривним” та “аналоговнєтним”, хоча його головною особливістю було активне використання технологій малопомітності, використання нової гібридної газотурбінної силової установки, цифровізацію систем та новітньої бойової інформаційно-керуючої системи (БІКС).

Зокрема для перетворення корабля у “стелс-корвет” планувалось використати не лише відповідні рішення щодо форми надбудов, а й активне використання композитних матеріалів та фарб з радіопоглинальними властивостями. Й декларувалось, що 100-метровий корабель буде виглядати на радарах не більше “невеликого човна”.

Новий корабель планувалось оснастити “новою” ГТД М90ФР, яка є неліцензійним клоном української силової установки основні компоненти якої були до 2014 року розроблені українським ДП НВКГ “Зоря”-“Машпроект”. А ще однією “фішкою” проєкту мала стати модульність, коли корабель міг оснащуватись різними додатковими системами в залежності від потреби. Наприклад, замінити пукові шахти на модуль з РЕБ та РТР чи гідроакустичний комплекс.

“Дерзкий” станом на 2021 рік

Відносно ж БІКС, то з цим у рф вийшов повний провал у вигляді радіолокаційного комплексу “Заслон”, який є логічним продовженням цілої епопеї із БІКС прямих попередників проєкту 20386 – 20380 та 20385. Зокрема на всіх перших корветах проєкту 20380 знаходились РЛС “Фуркэ-2” та станція цілевказання керованого ракетного озброєння “Монумент-А”, які не могли видати цілевказання для зенітного ракетного комплексу “Редут” при стрільбі на середні та більші дальності.

Проєкт 20380, “Стерегущий”, перший корабель спущений на воду у 2006 році

З цією системою у рф встигли спустити на воду шість корветів проєкту 20380, надалі було задекларовано перехід на “Заслон”. Його ж почали встановити на проєкт 20385 та планували встановити на 20386. Про те, що із цим комплексом щось не все добре прямо говорить й судові позови міноборони рф проти компанії АТ “Заслон” та відчуження деяких розробок з їх передачею до інших колективів.

Але вся суть провалу створення нового корабля виглядає ще епічнішою, якщо повернутися до того, з чого все починалось. Після слабих за озброєнням корветів 20380 з головним протикорабельним озброєнням у вигляді Х-35, у рф провели його модернізацію у вигляді 20385 зі встановленням восьми універсальних шахт під “Калибр” та “Оникс”. Паралельно під цей проєкт мали підтягти всі 20380.

Проєкт 20380М, “Герой Российской Федерации Алдар Цыденжапов”, останній корабель 20380, спущений на воду у 2019 році

Але разом із новим радіотехнічним оснащенням 20385 вийшов вкрай складним, дорогим та довгим у будівництві. Зокрема для 20385 середній плановий строк передачі від закладки становить 5 років, у реальності 8-9 років.

Й тому до проєкту 20386 висувалась вимога бути дешевим та економічним. Але у результаті у рф просто закрити цей проєкт. А разом із ним залишили без рішення, що робити із вже побудованими корветами за проєктом 20380 та 20385, а також із вже закладеними кораблями.

Проєкт 20385, “Гремящий”, перший корабель 20385, спущений на воду у 2017 році

Річ у тому, що з 2001 року рф заклала 12 корветів за проєктом 20380, з яких 8 у строю, а також 6 за проєктом 20385, з яких у строю лише один. Водночас ці кораблі для рф мали виконувати доволі значну роль із патрулювання 200-мильної зони. Але систематичні проблеми із всіма представниками проєкту призвели просто до витрати значних коштів та часу.

Джерело defence-ua

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше