У росії літаки «Аерофлоту» стали розбирати на запчастини через санкції
Половина всіх літаків у російських авіалініях – іноземні
Російські авіакомпанії, зокрема «Аерофлот», розбирають свої авіалайнери на запчастини, які вони більше не можуть купувати через західні санкції.
Про це повідомляє Reuters з посиланням на кілька джерел у галузі. Санкції, введені проти росії після нападу на Україну, забороняють авіакомпаніям закуповувати деякі комплектуючі та проходити технічне обслуговування та ремонт на Заході. Агентство пише, що ці дії допоможуть російським літакам іноземного виробництва продовжувати літати як мінімум до 2025 року.
За словами одного зі співрозмовників агентства, як мінімум один Sukhoi Superjet 100 та один Airbus A350 «Аерофлоту» наразі зупинені та розбираються на запчастини. Airbus A350 був майже новим. Устаткування також зняли з кількох літаків Boeing 737 і Airbus A320.
Зберегти сучасні літаки в експлуатації росіянам буде непросто: за словами джерела в західній авіаційній промисловості, розбір на запчастини літаків у росії є «лише питанням часу». Нові покоління літаків – A320neo, A350, Boeing 737 MAX та 787 – необхідно постійно оновлювати. Boeing та Airbus становлять майже 80% парку «Аерофлоту».
За підрахунками Reuters, заснованими на даних Flightradar24, з кінця липня у повітря не піднімалося близько 50 літаків Аерофлоту, або 15% його парку.
У рамках виконання санкцій компанія Boeing припинила технічне обслуговування парку російських авіакомпаній та постачання їм запчастин. Про аналогічне рішення оголосив Airbus.
Лайнери, що перебували в лізингу, росія мала повернути їх власникам. Однак російська влада вирішила не віддавати літаки Boeing і Airbus. За даними Мінтрансу на середину березня, російські авіаперевізники експлуатують 1367 літаків, із них 739 – іноземних.
Між тим стало відомо, що угорський лоукостер Wizz Air відновить польоти з Абу-Дабі в москву.