У США створили прототип електричного аеротаксі у вигляді літаючої тарілки з пропелерами
Компанія Zeva Aero приступила до випробувань повномасштабного прототипу одномісного електричного таксі з вертикальним зльотом та посадкою, яке виглядає як літаюча тарілка. Комерційна версія апарату зможе пролітати до 80 км на швидкості до 260 км/год. Переміщатися доведеться лежачи на животі обличчям донизу, що сподобається далеко не всім, але відчуття від польоту будуть незабутні, упевнені розробники.
Проєкт електрольоту Zeva виріс із конкурсу GoFly компанії Boeing на розробку повітряного судна, яке могло б поміститися у сферу діаметром 2,6 метра. Інженери майбутньої компанії Zeva Aero були обмежені максимальним розмахом крил та запропонували корпус-крило із вуглепластику у вигляді тарілки. Апарат стартує та сідає на хвіст, а з набором невеликої висоти переходить у горизонтальний політ з використанням аеродинаміки фюзеляжу.
У рух електроліт приводять чотири пари електричних двигунів, кожна пара з яких (дві з нижньої сторони корпусу та дві з верхньої сторони) розміщена співвісно. Верхні пропелери оптимізовані для вертикальних зльоту та посадки, а також для зависання у повітрі, а нижні розраховані для горизонтального польоту. У горизонтальному польоті верхні лопаті складаються і забираються в контейнери на гондолі, щоб не створювати зайвого опору. Виймаються вони лише наступної посадки чи зависання на місці.
Прототип апарату Zeva Aero несе акумулятори ємністю 20 кВт·год, а у комерційній версії будуть 25-кВт·год батареї. Акумулятори розташовані по краях 2,4 корпусу-крила. Вони ізольовані поруч перегородок від кабіни із виведенням продуктів можливого загоряння за борт судна. Пасажир заходить в апарат ззаду через люк і так само виходить з нього після посадки апарата на хвіст. Для аварійного зниження буде передбачено балістичний парашут.
Вартість однієї машини не перевищить $250 тис. Насамперед вона буде орієнтована на військових та служби порятунку. Керувати судном можна буде як у ручному режимі (автоматика компенсує можливі помилки пілотування), так і повністю автоматичному. Також електроліт розглядається як варіант для переміщення на берег власників дорогих яхт і в майбутньому як варіант для паркування на стінах хмарочосів поряд з офісами та житловими приміщеннями.
На цей час компанія випробовує як зменшену у вісім разів копію Zeva Aero, так і повномасштабний прототип із прив’язкою до землі. Через три-чотири тижні плануються випробування повномасштабної моделі вільним польотом із дистанційним керуванням. Випробування з живим пілотом в компанії розраховують розпочати через три-шість місяців в залежності від того, коли буде отримано дозвіл на такі польоти.