У США з’явиться перша дорога з індукційною зарядкою електромобілів
Губернатор штату Мічиган Гретхен Уітмер оголосила про будівництво першої в країні дороги за підтримки дистанційної зарядки електромобілів. Влада штату підписала угоду з ізраїльським стартапом ElectReon, який візьме на себе будівництво зарядної ділянки дороги довжиною 1,6 км, а регулятори виділять фінансування в розмірі $1,9 млн. Експериментальна ділянка буде побудована в передмісті Детройт. У разі успіху, досвід може бути розширений і на інші дороги штату, пише PCMag.
«Ми прагнемо очолити майбутнє мобільності та електрифікації, збільшуючи виробництво електромобілів і знижуючи споживчі витрати. Бездротова система зарядки вдорозі— це наступна частина головоломки для досягнення стійкості»,— заявила Вітмер.
Основа технології ElectReon – це платформа DWPT на основі мідних котушок, аналогічних тим, що використовуються в бездротових зарядках для смартфонів, але значно більшого розміру. Ці котушки встановлюються під звичайним асфальтом і генерують енергію внаслідок магнітної індукції коли електромобіль проїжджає над зарядкою, батарейний блок, оснащений приймаючим пристроєм, починає автоматично заряджатися. Система ElectReon передбачає, що блок управління DWPT повинен бути розташований на узбіччі дороги, а приймач – в шасі транспорту, що підключається.
У випадку з приватними електрокарами такий підхід може створити ряд проблем – кожну машину доведеться підлаштовувати під технологію стартапу. Тому розробники вважають, що на першому етапі буде достатньо підключити до сервісу громадський транспорт. У співпраці з владою ElectReon хоче зробити електричні автобуси екологічнішими, а транспортні операції міських служб — швидше, оскільки електробуси рідше відправлятимуться в парки для підзарядки.
«Електрифіковані дороги можуть прискорити впровадження електромобілів як споживачами, так і автопарками. Вони забезпечать безперервну роботу транспортних засобів іперетворять громадські вулиці набезпечні тастійкі енергетичні платформи»,— додала губернатор Мічигана.
У рамках ініціативи Мічигана до роботи ElectReon приєднаються кілька компаній, включаючи Ford, DTE Energy, NextEnergy та Jacobs Engineering Group. Американські постачальники забезпечать стартап необхідним обладнанням, нададуть електромобілі для випробувань і підтримають пілотне тестування. Орієнтовна дата запуску першої в США зарядкою дороги – перша половина 2023 року.
За останні три роки ElectReon реалізувала кілька подібних проектів в Ізраїлі, Швеції, Німеччині та Італії. Під час випробувань у Тель-Авіві стартап забезпечив електричний Renault Zoe зарядкою потужністю 8,5 кВт – ефективність процесу, заявили тоді в компанії, досягла 91%. Інженери також зазначили, що 8,5 кВт – це не межа і в майбутньому потужність DWPT зросте до 15 кВт.